Τρίτη, Μαρτίου 28, 2017

Ποιος είναι ο ιδανικός αναγνώστης του blog σου και γιατι σε νοιάζει;


    Σήμερα θα μιλήσουμε για τον ιδανικό αναγνώστη του ιστολογίου σου. Στα αγγλικά χρησιμοποιούνται οι όροι :
ideal audience ή ideal reader δηλαδή ιδανικό κοινό/ιδανικός αναγνώστης και
target audience δηλαδή κοινό στόχευσης, το κοινό στο οποίο απευθύνεσαι.
Εγώ ως ελληνική μετάφραση προκρίνω το " ιδανικός αναγνώστης " για όλες τις παραπάνω ορολογίες (κυρίως για λόγους ευκολίας).

Ποιος είναι ο ιδανικός αναγνώστης του blog σου και γιατι σε νοιάζει;

Σε τι θα σε βοηθήσει να γνωρίζεις τον ιδανικό αναγνώστη;

  • στο να αποφασίσεις ποια θα είναι η θεματολογία σου ή πώς θα την εξελίξεις
  • στο να διαλέξεις όνομα για το blog σου αν ξεκινάς ένα blog τώρα ή αν σκέφτεσαι να αλλάξεις το όνομα που ήδη έχεις

Πάμε να δούμε λοιπόν πώς θα καταλάβεις ποιος είναι ο ιδανικός για σένα αναγνώστης ή με άλλα λόγια το κοινό στο οποίο απευθύνεσαι/ στοχεύεις

Ίσως νομίζεις ότι ο ιδανικός αναγνώστης είναι εύκολο να προσδιοριστεί, όμως κάνεις λάθος.
Ναι , ναι κάνεις λάθος!

Παραδείγματα:
1)Αν γράφεις για τη μητρότητα ίσως νομίζεις ότι ο ιδανικος αναγνώστης είναι άλλες μητέρες ή
2)Αν είσαι food blogger ίσως νομίζεις ότι ιδανικός αναγνώστης σου είναι οι νοικοκυρές ή γενικά όσοι ασχολούνται με τη μαγειρική

Και στις 2 περιπτώσεις κάνεις λάθος.

Ποιος είναι ο ιδανικός αναγνώστης του blog σου και γιατι σε νοιάζει;
Ας δούμε τα πράγματα λίγο πιο προσεχτικά παίρνοντας ένα ένα τα παραδείγματα:

1.Γιατί πιστεύεις ότι κάθε μαμά θα μπορούσε να ενδιαφέρεται για το blog σου; 
Δεν έχουν όλες οι μαμάδες παιδιά στην ίδια ηλικία με τα δικά σου ώστε να τις ενδιαφέρει πχ πώς κατάφερες το μωρό να κοιμηθεί ή να ταυτιστούν μαζί σου σε μια ανάρτηση που περιγράφεις μια κουραστική μέρα στο σπίτι με τα παιδιά.

Πρώτα πρώτα λοιπόν το κοινό σου περιορίζεται στο συγκεκριμένο παράδειγμα με βάση την ηλικία, εν προκειμένω των παιδιών.

Πρέπει να αποσαφηνίσεις λοιπόν ότι το μπλογκ σου απευθύνεται/αφορά μαμάδες με παιδιά περίπου στην ιδια ηλικία με τα δικά σου.

Από κει και πέρα πρέπει να ξεκαθαρίσεις αν απευθύνεσαι σε νέες μητέρες ή μητέρες που έχουν περισσότερα από ένα παιδιά και γενικά να στοχεύσεις στον ιδανικό σου αναγνώστη ανάλογα με το πώς και αν μπορείς να τον βοηθήσεις: μπορείς να βοηθήσεις μια νέα μαμά; μια μαμά με πολλά παιδιά; μια εργαζόμενη μαμά;

Αφού έχεις καταλήξει στους παράγοντες που περιορίζουν το κοινό σου,τότε έχεις σκιαγραφήσει το προφίλ του ιδανικού αναγνώστη.


Πάμε να δούμε αν εφαρμόζεται αυτό και στο δεύτερο παράδειγμά μας με το food blog;

Ποιος είναι ο ιδανικός αναγνώστης του blog σου και γιατι σε νοιάζει;


2.Γιατί πιστεύεις ότι όλες οι νοικοκυρές θα ενδιαφερθούν για τις συνταγές σου; Δεν έχουν όλες οι νοικοκυρές τον ίδιο χρόνο για να αφιερώσουν στο μαγείρεμα οπότε περιορίζεται αρχικά το κοινό σου από την πολυπλοκότητα ή μη των συνταγών σου. 

Αν οι συνταγές σου είναι πολύπλοκες λογικά ο ιδανικός αναγνώστης σου είναι μία πεπειραμένη νοικοκυρά ενώ αν οι συνταγές σου είναι απλές λογικά απευθύνεσαι σε μία νέα νοικοκυρά ή μια γυναίκα που δεν έχει πολύ χρόνο για μαγείρεμα. 

Επίσης το κοινό σου περιορίζεται στο συγκεκριμένο παράδειγμα από τις διατροφικές συνήθειες που προάγουν οι συνταγές σου. 

Πχ αν γράφεις συνταγές παραδοσιακές ελληνικές τότε απευθύνεσαι σε παραδοσιακές νοικοκυρές, αν γράφεις πιο υγιεινές συνταγές απευθύνεσαι σε ανθρώπους που ακολουθούν πιο υγιεινό τρόπο ζωής, τέλος αν γράφεις κάτι ακόμα πιο εξειδικευμένο πχ συνταγές χωρίς γαλακτοκομικά τότε το κοινό σου περιορίζεται ακόμα περισσότερο.

Αφού έχεις καταλήξει στους παράγοντες που περιορίζουν το κοινό σου,τότε έχεις σκιαγραφήσει το προφίλ του ιδανικού αναγνώστη. (ναι, το έγραψα και παραπάνω, ναι, τόσο σημαντικό είναι)

Άρα όποιο και να είναι το θέμα του blog σου, ακολούθησε την παραπάνω διαδικασία, αναζήτησε τους παράγοντες που περιορίζουν το κοινό σου και θα έχεις μπροστά σου τον ιδανικό αναγνώστη.

Ποιος είναι ο ιδανικός αναγνώστης του blog σου και γιατι σε νοιάζει;

Γιατί όμως πρέπει να γνωρίζεις ποιος είναι ο ιδανικός αναγνώστης σου;

Μα γιατί σ'αυτόν απευθύνεται ουσιαστικά το blog σου.
Μπορεί να μην απευθύνεται μόνο σ'αυτόν, αλλά αυτός είναι 

  • ο τακτικός αναγνώστης, 
  • ο αναγνώστης που επιστρέφει στο blog σου,
  • ο αναγνώστης που θα σχολιάσει στο blog σου,
  • ο αναγνώστης που θα σε ακολουθήσει στα social media 
  • και θα γραφτεί στη λίστα ενημερώσεών σου
  • με λίγα λόγια ο αναγνώστης με τον οποίο θα έχεις διάδραση, αλληλεπίδραση (engagement στα αγγλικά)
  • και άρα ο αναγνώστης ο οποίος potentially (δε μου έρχεται η ελληνική λέξη αυτή τη στιγμή) θα σου αποφέρει χρήματα (ναι, ξέρω, στην Ελλάδα είναι ταμπού να βγάζεις χρήματα με το fair blogging,αλλά δεν πειράζει, ας σοκαριστείς)

Γιατί όμως πρέπει να περιορίσεις το κοινό σου για να βρεις τον ιδανικό αναγνώστη;

Για δύο λόγους:
Ο πρώτος λόγος
Όσο πιο πολύ περιορίζεις το κοινό σου, τόσο διευρύνονται τα θέματα για τα οποία μπορείς να γράψεις.

Πώς γίνεται αυτό;Μπορεί να φαίνεται οξύμωρο, αλλά ακριβώς επειδή γνωρίζεις πλέον τον ιδανικό αναγνώστη μπορείς να καταλάβεις τι θέλει να διαβάσει, τι θα τον βοηθήσει, με τι δυσκολεύεται, ποιο πρόβλημα μπορείς εσύ με την εμπειρία σου να του λύσεις.

Έτσι γράφοντας άρθρα που έχουν ως στόχο το συγκεκριμένο αναγνώστη, τον ιδανικό, θα αποκτήσεις περισσότερη επισκεψιμότητα καθώς θα καλύπτεις πιο στοχευμένα θέματα που αναζητά ο συγκεκριμένος τύπος αναγνώστη.

Ο δεύτερος λόγος
Ενώ περιορίζεται το κοινό σου, αυξάνονται οι πιθανότητες αυτό το κοινό να σε βρει, να σε διαβάσει, να σου μείνει πιστό.


Αυτό σημαίνει ότι το πιο εξειδικευμένο κοινό θα σε βρει πιο εύκολα.


Ποιος είναι ο ιδανικός αναγνώστης του blog σου και γιατι σε νοιάζει;

Ας πάρουμε ένα παράδειγμα: Πόσοι bloggers γράφουν συνταγές χωρίς γαλακτοκομικά; Λίγοι. 
Άρα τι συμπεραίνουμε;

Ότι αναζητώντας τα θέματα που θα αναζητήσει το εξειδικευμένο κοινό, ο ιδανικός αναγνώστης στον οποίο κατέληξες παραπάνω
  • θα ανεβάσεις την επισκεψιμότητά σου, 
  • θα ενισχύσεις την αυθεντία σου στο συγκεκριμένο τομέα που καλύπτεις 
  • και θα αποκτήσεις τη φήμη του ειδικού πάνω στον τομέα σου (αν δε σου αρέσει η λέξη ειδικός,τότε πολύ καλά ενημερωμένος και πληροφορημένος είναι κάτι στο οποίο νομίζω ότι μπορούμε να συμφωνήσουμε)
Εφόσον λοιπόν είσαι πολύ καλά πληροφορημένος και ενημερωμένος για το θέμα σου, μπορείς να πληροφορήσεις και τον αναγνώστη σου, να του λύσεις απορίες και προβλήματα, να του φανείς χρήσιμος.


Ας το πάρουμε και αντίστροφα

Ποιος είναι ο ιδανικός αναγνώστης;

Αυτός στον οποίο θα φανείς πιο χρήσιμος.


Απαντώντας στις παρακάτω ερωτήσεις:

  • Σε ποιον μπορεί να φανεί χρήσιμη η  Χ ανάρτησή μου;
  • Σε ποιον μπορεί να φανει χρήσιμο το blog μου συνολικά;

θα έχεις απαντήσει και την ερώτηση ποιος είναι ο ιδανικός αναγνώστης.


    Απαντώντας τώρα στις επόμενες ερωτήσεις:

    Ποιος είναι ο ιδανικός αναγνώστης του blog σου και γιατι σε νοιάζει;
    • Τι μπορεί να ψάχνει αυτός ο αναγνώστης;
    • Με τι μπορεί να δυσκολεύεται ο συγκεκριμένος τύπος ανθρώπου;
    • Πώς μπορώ να τον βοηθήσω;
    θα έχεις μπροστά σου τα θέματα των επόμενων αναρτήσεών σου.


    Ποιος δεν είναι ο ιδανικός αναγνώστης και γιατί;

    Πολλοί λένε ότι για να σκιαγραφήσεις το προφίλ του ιδανικού αναγνώστη πρέπει να κοιτάξεις στον εαυτό σου με τη λογική ότι εσύ και ο ιδανικός αναγνώστης του μπλογκ σου έχετε προφανώς ίδια ενδιαφέροντα.. Λένε δηλαδή ότι ο χαρακτήρας σου αντανακλά τον ιδανικό αναγνώστη. Αυτό είναι τελείως λάθος για έναν απλούστατο λόγο: εσύ ΓΝΩΡΙΖΕΙΣ πράγματα που ο ιδανικός αναγνώστης αγνοεί, εσύ ΓΝΩΡΙΖΕΙΣ την απάντηση στα προβλήματα που ο ιδανικός αναγνώστης έχει.Άρα δε μπορείς με τίποτα να ταυτιστείς με τον ιδανικό αναγνώστη πέρα από το ότι έχετε κοινά ενδιαφέροντα. Όπως όμως εξήγησα παραπάνω η σκιαγράφηση του ιδανικού αναγνώστη πρέπει να είναι πολύ πιο συγκεκριμένη, πρέπει να βρεις πολύ περισσότερα στοιχεία από τα ενδιαφέροντά του για να μπορέσεις να τον βοηθήσεις και άρα να τον κρατήσεις στο μπλογκ σου.

    Κάποιοι άλλοι πάλι λένε ότι για να βρεις τον ιδανικό αναγνώστη πρέπει να κοιτάξεις τα στατιστικά σου. Εκεί θα βρεις στοιχεία, υποτίθεται, για τον ιδανικό αναγνώστη. Στα στατιστικά σου μπορείς να βρεις από πού σε παρακολουθούν,ηλικία,φύλο,από τι συσκευές κλπ. Αυτό όμως δε σημαίνει ότι ο ιδανικός αναγνώστης έχει αυτά τα χαρακτηριστικά. Στα στατιστικά σου θα βρεις ποιος είναι ο πραγματικός αναγνώστης, ο αναγνώστης που έχεις τώρα και όχι ο ιδανικός.

    Μετά από όλα αυτά, περιμένω να μου πεις στα σχόλια και τις δικές σου απόψεις.
    Ελπίζω αυτό το άρθρο να σε βοήθησε να καταλάβεις πολλά περισσότερα για τον ιδανικό αναγνώστη.

    Κάθε Δευτέρα στο #edityourlifemag θα μαθαίνεις κάτι καινούριο για να κάνεις το blog σου καλύτερο και τη ζωή σου ως blogger πιο εύκολη! Άλλωστε σ'αυτό το site θα βρεις όλα όσα χρειάζεται καθημερινά μια γυναίκα blogger!

    Δέσποινα από το ιστολόγιο Despina's studio


    Despinas Studio
    Despinas Studio

    Είμαστε μια ομάδα bloggers που βοηθάει άλλες bloggers να αλλάξουν το blog και τη ζωή τους προς το καλύτερο. Μάθε περισσότερα για τις συντάκτριές μας εδώ

    1 σχόλιο:

    1. Πάρα πολύ χρήσιμο το άρθρο σου Δέσποινα! Με έστρωσες στη δουλειά!

      ΑπάντησηΔιαγραφή

    Αν έχεις ένα λεπτό στη διάθεσή σου γράψε μας ένα σχόλιο με τη γνώμη σου!Αν έχεις λιγότερο χρόνο τότε μοιράσου αυτό το άρθρο στα social media, δε θα σου πάρει πάνω από 10 δεπτερόλεπτα!

    Editor's picks : Ξεχωρίσαμε και σου προτείνουμε