Παρασκευή, Ιουνίου 02, 2017

10 tips για να αποκτήσεις πιο υγιεινές συνήθειες

Αρχικά θέλω να ξεκαθαρίσω κάτι. Όλα τα άρθρα που διαβάζεις κάθε Παρασκευή στο edit your life magazine, και αναφέρομαι στο άρθρα για fitness και well being γράφονται από ένα κορίτσι που λατρεύει το φαγητό! Που έχει σαν χόμπυ να δοκιμάζει καινούριες γεύσεις και να επισκέπτεται όλα τα καινούρια μαγαζιά που ανοίγουν (και σερβίρουν είτε φαγητό, είτε κοκτέιλς, είτε φυσικούς χυμούς, είτε smoothies, είτε παγωτά, είτε burger και τέλος πάντων ο,τιδήποτε τρώγεται και πίνεται). Που μισεί τη λέξη "δίαιτα" (μάλλον όχι τη λέξη αυτή καθεαυτή, αλλά τη σημασία της λέξης και τα συναισθήματα που προκαλεί) και που όμως θέλει να είναι υγιής, δυνατή, και να έχει ενέργεια για να προλάβει να κάνει όλα όσα θέλει μέσα σε 24 ώρες. Που είναι αρκετά φιλάρεσκη ώστε να πηγαίνει γυμναστήριο και να κάνει yoga, αλλά και αρκετά τεμπέλα ώστε να βρίσκει δικαιολογίες να μην πάει. Που δεν είναι skinny και δεν θέλει να γίνει. Και που μια μέρα πριν από λίγα χρόνια αποφάσισε να κάνει ένα δώρο στον εαυτό της, γιατί τον αγαπάει λίγο παραπάνω: να αλλάξει συνήθειες που τις έκαναν κακό, όσο κι αν δεν της αρέσει ούτε η λέξη "αλλαγή". Φυσικά και δεν σταμάτησε να τρώει burgers ούτε σταμάτησε να πίνει μαργαρίτες, δεν θέλει να στερείται τις μικρές απολαύσεις της ζωής! Έκανε όμως κάποιες μικρές προσαρμογές, διορθώσεις ε, θα το πω: "αλλαγές"! Κι όχι μόνο δεν το μετάνιωσε, αλλά έπαψαν πια να την τρομάζουν οι αλλαγές!




Αυτό το κορίτσι είμαι εγώ και ό,τι διαβάσεις σε αυτό το άρθρο (όπως και σε κάθε προηγούμενο και επόμενο άρθρο) είναι δοκιμασμένο και απολύτως εφαρμόσιμο!

1. Άρχισα να τρώω αργά. Είμαι λαίμαργη, το παραδέχομαι! Μόλις έφτανε τροφή στα χέρια μου την κατέβαζα με μία μπουκιά. Άρχισα λοιπόν να τρώω πιο αργά και "συνειδητοποιημένα". Έκλεισα την τηλεόραση και το laptop, άφησα το κινητό στην άκρη, έβαζα το φαγητό μπροστά μου κι άρχισα να τρώω αργά. Στην αρχή δυσκολεύτηκα, μετά όμως μου έγινε συνήθεια. Έτσι κατανάλωνα μικρότερη ποσότητα (αφού καταλάβαινα εγκαίρως ότι χόρτασα) και λιγότερο αέρα (γιατί όταν τρως λαίμαργα καταναλώνεις και αέρα που σε φουσκώνει και δυσκολεύει την πέψη).

2. Άρχισα να ζυγίζομαι σε εβδομαδιαία βάση. Η σχέση μου με τη ζυγαριά ήταν αδιάφορη. Ζυγιζόμουν όποτε το θυμόμουν, καμιά φορά το απέφευγα κιόλας. Άρχισα να ζυγίζομαι μία φορά την εβδομάδα και συγκεκριμένη ώρα της ημέρας (νωρίς το πρωί). Αυτό με βοήθησε να ελέγχω το βάρος μου και κυρίως τις αυξομειώσεις.

3. Άρχισα να πίνω πολύ νερό. Το γράφω τόσο συχνά, που μπορεί να ακούγομαι γραφική, όμως είναι αλήθεια! Πολύ συχνά ένιωθα πείνα, ενώ στην πραγματικότητα διψούσα. Κι αυτή είναι μια πλάνη που πέφτουμε συχνά, λαμβάνουμε νερό από τις τροφές κι ενώ εμείς νομίζουμε ότι πεινάμε, στην ουσία διψάμε. Επιπλέον το νερό με βοήθησε στην κατακράτηση, που είναι πολύ συχνό πρόβλημα των γυναικών. Κι ας μην ξεχνάμε και την ενυδάτωση που προσφέρει στο δέρμα, γιατί η καλύτερη ενυδάτωση ξεκινάει από μέσα!


4. Άρχισα να προσέχω τι τρώω "μπροστά στην τηλεόραση". Δηλαδή όταν έβλεπα ταινίες, εκπομπές ή ακόμα κι όταν χάζευα στο ίντερνετ. Σταμάτησα να οδηγούμαι σαν υπνωτισμένη σε ότι junk food υπήρχε, κι άρχισα να φτιάχνω φρουτοσαλάτες αλλά και σαλάτες με λαχανικά και να τρώω αυτά σαν υπνωτισμένη. Μπορεί να μην ταιριάζει με την αλλαγή Νο1, όμως τουλάχιστον είναι υγιεινές και θρεπτικές τροφές που πρέπει να καταναλώνουμε μέσα στην ημέρα. Κι αν δεν μπορούσα να κόψω τη συνήθεια να τρώω βλέποντας ταινίες, άρχισα να το κάνω λίγο πιο υγιεινά!

5. Άρχισα να κινούμαι. Καλό το γυμναστήριο, καλές κι όλες οι δραστηριότητες, όμως αν κάνεις άσκηση μόνο 1 ώρα την ημέρα και τις υπόλοιπες 23 ώρες κάνεις καθιστική ζωή, δεν έχεις τα οφέλη που θέλεις. Άρχισα λοιπόν να κινούμαι με κάθε ευκαιρία. Περισσότερο περπάτημα, περισσότερες σκάλες, περισσότερες δουλειές στο σπίτι (και με μεγαλύτερο ζήλο), περισσότερο χορό, και γενικώς περισσότερη κίνηση!

6. Έκοψα τα αναψυκτικά. Τέλος η κόκα κόλα, τέλος οι πορτοκαλάδες, τέλος οι λεμονίτες, τέλος όλα τα ανθρακούχα. Μαχαίρι και από τη μια μέρα στην άλλη, όχι σταδιακά. Ίσως ήταν η καλύτερη απόφαση που πήρα και τελικά η πιο εύκολη! (τώρα μου μένει να κόψω το τσιγάρο..) Κι όταν ήθελα να πιω κάτι διαφορετικό, έφτιαχνα ένα φυσικό χυμό!


7. Περιόρισα πολύ το αλάτι. Όταν μαγειρεύουμε στο σπίτι έτσι κι αλλιώς δεν προσθέτουμε πολύ αλάτι, είναι ελεγχόμενο. Αυτό όμως άρχισα να το ζητάω κι όταν έτρωγα εκτός σπιτιού. Κυρίως όταν ήθελα να παραγγείλω σουβλάκια. Τα ζητούσα χωρίς αλάτι. Είχαν ακριβώς την  ίδια γεύση (άλλωστε το κρέας το αλατίζουν έτσι κι αλλιώς πριν το ψήσιμο), αλλά στην πιο υγιεινή τους εκδοχή! Και λέγοντας σουβλάκια, να σου πω και μια μικρή προσαρμογή που έκανα εκεί. Αντικατέστησα τον γύρο με καλαμάκι και έβγαλα εντελώς σος, τζατζίκι κι οποιαδήποτε "αλοιφή", Και τα έτρωγα χωρίς ενοχές!

8. Άρχισα να κάνω πιο υγιεινές επιλογές όταν έτρωγα έξω. Απέφευγα τα τηγανιτά, κυρίως επειδή δεν ήξερα τι λάδι χρησιμοποιούν. Επέλεγα πάντα σαλάτα, την πιο απλή, χωρίς πολλές σος, χωρίς επιπλέον τυρί, και χωρίς διάφορα πρόσθετα. Τα ψητά λαχανικά, η αγγουροντομάτα, το μαρούλι και τα βραστά λαχανικά έγιναν πλέον σταθερές επιλογές μου! Την ίδια τακτική ακολουθούσα και στα υπόλοιπα πιάτα. Επέλεγα φαγητά απλά, χωρίς πολλά "γεμίσματα" και κυρίως χωρίς πατάτες τηγανιτές! Όλοι γνωρίζουμε ότι το ψητό κοτόπουλο είναι ιδανικό για να διατηρήσεις το βάρος σου, όχι όμως το ψητό κοτόπουλο με λιωμένο μαστέλο Χίου, κρέμα γάλακτος και πατάτες τηγανιτές.

9. Άρχισα να επιλέγω πιο ελαφριά γλυκά. Δεν γινόταν να αποχωριστώ τα αγαπημένα μου γλυκάκια, οπότε ακολούθησα κι εκεί τον κανόνα: keep it simple! Άρχισα να προτιμώ τις τάρτες φρούτων, τη γρανίτα, τα απλά κέικ, τα γλυκά του κουταλιού και τα pancakes τα έτρωγα με μέλι ή με κρέμα ζαχαροπλαστικής (σε βαριές περιπτώσεις!).

10. Σταμάτησα να παραλείπω γεύματα. Άργησα αλλά το κατάλαβα! Όσο φροντίζω να καταναλώνω μικρά και τακτικά γεύματα τόσο μειώνεται η επιθυμία μου για γλυκά, αλλά και το αίσθημα πείνας. Έχω περισσότερη ενέργεια και δε νιώθω υπνηλία, αλλά το κυριότερο είναι ότι δεν έχω νεύρα (όλοι γνωρίζουμε τι προκαλεί η έλλειψη φαγητού)!

Εσύ ποια από αυτές τις συνήθειες έχεις υιοθετήσει και ποια θα ήθελες να αλλάξεις?

Βίλλυ από Make up your dayz
villy
villy

Είμαστε μια ομάδα bloggers που βοηθάει άλλες bloggers να αλλάξουν το blog και τη ζωή τους προς το καλύτερο. Μάθε περισσότερα για τις συντάκτριές μας ΕΔΩ

2 σχόλια:

  1. Πολύ ενδιαφέρον άρθρο! Σχεδόν όλα αυτά τα έχω καθιερώσει τα τελευταία χρόνια, εκτός από το να περιορίσω το αλάτι, που το κάνω εδώ και μερικούς μήνες! Την τελευταία συνήθεια δεν τηρώ ευλαβικά, αλλά το παλεύω!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Μπράβο! Και τόσο μικρά και απλά βήματα μπορούν να αλλάξουν τη ζωή μας!! Εγώ καμιά φορά ξεφεύγω με την πρώτη συνήθεια (ίσως είναι από αυτά που με δυσκόλεψαν περισσότερο) αλλά μόλις το συνειδητοποιώ σφίγγω τα λουριά!! χαχαχα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Αν έχεις ένα λεπτό στη διάθεσή σου γράψε μας ένα σχόλιο με τη γνώμη σου!Αν έχεις λιγότερο χρόνο τότε μοιράσου αυτό το άρθρο στα social media, δε θα σου πάρει πάνω από 10 δεπτερόλεπτα!

Θέλεις όλα τα νέα άρθρα στο inbox σου;