Wellness και καραντίνα πάνε μαζί;

 Η πικρή αλήθεια είναι ότι δεν είναι η πρώτη μας φορά. Έχουμε βρεθεί ξανά σε αυτή τη θέση και μάλιστα πολύ πρόσφατα. Ίσως όμως αυτή τη φορά να το βιώνεις διαφορετικά. Μπορεί επειδή είναι χειμώνας κι όχι άνοιξη, μπορεί επειδή έχεις κουραστεί λίγο παραπάνω ψυχολογικά, μπορεί επειδή έχεις και την προηγούμενη εμπειρία, μπορεί για άλλους δεκάδες διαφορετικούς λόγους. Εγώ πάντως νιώθω διαφορετικά. Όμως δεν το αφήνω να με καταπιεί. Προσπαθώ με κάθε τρόπο να συνεχίσω να είμαι ζεν ακόμα και μέσα στην καραντίνα, ακόμα και με τις συνθήκες που επικρατούν. Όσο μπορώ. Καμιά φορά δεν τα καταφέρνω καλά, άλλες φορές τα πηγαίνω καλύτερα, αλλά δεν το αφήνω. End of story. Όχι, όχι end of story, ήθελα απλά να δώσω έμφαση, εσύ διάβασε παρακάτω!



Τι είναι το wellness; Ίσως όταν ακούς τη λέξη wellness το μυαλό σου πηγαίνει σε μία γυναίκα καθισμένη στη στάση του λωτού, με τα χέρια πάνω στα γόνατα, κλειστά μάτια, ένα αδιόρατο χαμόγελο και κεριά αναμμένα γύρω γύρω. Ωραία εικόνα, αλλά είναι απλά το marketing, μία οπτικοποίηση του συναισθήματος. Στην πραγματικότητα το wellness, με πολύ απλά λόγια είναι η τέχνη του ευ ζην. Να ζεις όμορφα, απλά, καλά, να διατηρείς τις ισορροπίες σου και να νιώθεις όμορφη και ήρεμη μέσα σου. Να ζεις καλά. Οκ. Με αυτές τις συνθήκες γίνεται; Γίνεται. Να διατηρήσεις την ισορροπία σου και την ψυχραιμία σου γίνεται. Με τη βοήθεια πολύ απλών τεχνικών που θα βρεις παρακάτω:

1. Προσπάθησε να διατηρήσεις μία ρουτίνα. Εάν δουλεύεις από το σπίτι ίσως είναι πιο εύκολο να κρατήσεις τη ρουτίνα σου. Καμιά φορά όμως μπορεί να γίνει εξίσου δύσκολο με το να είχες μπει σε αναστολή. Είτε έτσι είτε αλλιώς βάλε πρόγραμμα που θα σε βοηθήσει να κρατήσεις μία ρουτίνα. Βάλε το ξυπνητήρι νωρίς, φάε πρωινό, βάλε πρόγραμμα στις δουλειές του σπιτιού, βγάλε εβδομαδιαίο πλάνο για το μενού, ακόμα και μία beauty routine θα μπορούσε να σε βοηθήσει. Όρισε κάποια συγκεκριμένη ώρα της ημέρας να κάνεις γυμναστική ή να βγεις για περπάτημα, όρισε ποιες ώρες θα δουλεύεις και μην ξεφεύγεις από αυτό το ωράριο (η εργασία από το σπίτι είναι παγίδα σε αυτό το κομμάτι), γενικά βάλε πρόγραμμα σε όσα περισσότερα μπορείς. Είναι πάρα πολύ εύκολο και θα διαπιστώσεις μάλιστα ότι συμβάλει στην αύξηση της παραγωγικότητάς σου.

2. Μην ξεχνάς την άσκηση. Υπάρχουν πάρα πολλά online sessions που μάλιστα είναι δωρεάν και μπορείς να κάνεις όποιο πρόγραμμα γυμναστικής θέλεις. Yoga, pilates, διαλειμματική, απλές ασκήσεις για το σπίτι χωρίς όργανα, με όργανα, με μία καρέκλα, με ένα σκουπόξυλο, θα βρεις ό,τι μπορείς να φανταστείς. Ψάξε στο youtube, ακόμα και στο instagram και θα βρεις τόσα προγράμματα που δεν θα ξέρεις τι να πρωτοδιαλέξεις! Φυσικά μπορείς να βγεις και έξω για τρέξιμο ή για περπάτημα, κάτι που θα σε βοηθήσει ακόμα περισσότερο στο να κρατήσεις τις ισορροπίες σου, ειδικά εάν περπατήσεις σε πάρκο ή σε άλσος. Η επαφή με τη φύση πάντα επιδρά θετικά. Η άσκηση είναι ίσως το σημαντικότερο σημείο όχι μόνο για να διατηρήσεις την υγεία του σώματός σου σε καλά επίπεδα, αλλά κυρίως για την πνευματική και ψυχική σου υγεία.



3. Κράτα τις μικρές καθημερινές απολαύσεις. Ένα ποτήρι κρασί διαβάζοντας ένα ενδιαφέρον βιβλίο, το αγαπημένο σου σνακ ή φαγητό βλέποντας ταινία, δοκιμή νέων προϊόντων ομορφιάς, πειραματισμοί στην κουζίνα, ψάχνοντας θέματα που σε ενδιαφέρουν στο ίντερνετ, ο,τιδήποτε σε κάνει να νιώθεις όμορφα και πλήρης! Μικρές απολαύσεις που μέσα στην καθημερινότητα μπορεί να προσπερνούσες, να μην έδινες πολύ σημασία, ακόμα και να μην απολάμβανες στο 100% γιατί πάντα το μυαλό πήγαινε κάπου αλλού. Τώρα όμως είναι η ευκαιρία να απολαύσεις μικρές χαρές, εξασκώντας παράλληλα και αυτό το mindfulness που τόσος λόγος έχει γίνει

4. Φτιάξε ένα graditude journal. Τι είναι αυτό; Ένα ημερολόγιο ευγνωμοσύνης. Εκεί μπορείς να καταγράφεις όλα αυτά για να οποία νιώθεις ευγνώμων και τυχερή που έχεις στη ζωή σου. Επικεντρώνεσαι μόνο στα θετικά και όμορφα πράγματα και όχι σε αυτά που θα ήθελες να πετύχεις/αποκτήσεις. Σε αυτά που έχεις καταφέρει, έχεις κατακτήσει ή σου έχουν δοθεί. Μπορεί να είναι κάτι πάρα πολύ απλό έως κάτι πολύ ιδιαίτερο και μεγάλο. Κατέγραψε ακόμα και κάτι που μπορεί να θεωρείς δεδομένο, άλλωστε τίποτα δεν είναι δεδομένο. Πάρε το χρόνο σου λοιπόν και σκέψου όλα αυτά τα μικρά, καθημερινά, απλά πράγματα που έχεις και κάνουν τη ζωή σου πιο όμορφη, πιο απλή, πιο γεμάτη. Όσο επικεντρώνεσαι σε αυτά που ομορφαίνουν τη ζωή σου, τόσο πιο θετικά συναισθήματα θα αναπτύσσεις.



5. Ασχολήσου με κάτι χειρωνακτικό. Έρευνες έχουν δείξει ότι όταν φτιάχνουμε κάτι με τα χέρια μας, ανεβαίνουν τα επίπεδα δημιουργικότητας αλλά και αυτοπεποίθησης. Αυτό φυσικά έχει σαν αποτέλεσμα να νιώθεις πιο δυνατή, πιο σίγουρη, πιο αισιόδοξη. Μπορείς να ξεκινήσεις με τη Χριστουγεννιάτικη διακόσμηση του σπιτιού σου, βρίσκοντας διάφορες diy κατασκευές στο ίντερνετ, μπορείς να βάψεις ένα παλιό έπιπλο που έχεις βαρεθεί, να ασχοληθείς με την κηπουρική φυτεύοντας, μεταφυτεύοντας ή καθαρίζοντας, μέχρι και να κάνεις αυτό το μικρό μερεμέτι στο σπίτι σου που συνεχώς αναβάλλεις (εάν είσαι από αυτούς που "πιάνουν τα χέρια τους"). Η χειρωνακτική εργασία βοηθάει στην αποσυμπίεση, στο άδειασμα του νου και στην ικανοποίηση ότι κατάφερες κάτι μόνη σου!

6. Κοιμήσου νωρίς και κοιμήσου καλά. Αυτό είναι σε συνδυασμό με τη διατήρηση της ρουτίνας, αλλά ο ύπνος αξίζει ένα δικό του ξεχωριστό κομμάτι. Ίσως είναι δύσκολο τώρα που δεν χρειάζεται να ξυπνήσεις τόσο νωρίς (εάν δεν έχεις παιδιά) να κοιμηθείς νωρίς το βράδυ. Δοκίμασέ το όμως και θα δεις τη διαφορά σε ελάχιστες μέρες. Φυσικά και αυτό θέλει τον τρόπο του. Προετοίμασε τον χώρο που θα κοιμηθείς νωρίτερα, αερίζοντας για 10-15 λεπτά, κλείνοντας συσκευές όπως την τηλεόραση, φτιάχνοντας τον φωτισμό να είναι χαμηλός, τακτοποιώντας το κρεβάτι σου κρατώντας όσα μαξιλάρια θα χρειαστείς για να είσαι άνετα και φτιάξε τα σκεπάσματα ώστε να μην είναι υπερβολικά πολλά, αλλά ούτε και πολύ ελαφριά. Πριν ξαπλώσεις πάρε μερικές βαθιές ανάσες, αν μπορείς κάνε και 10 λεπτά διαλογισμό. Και σε αυτό θα βοηθήσει το youtube, καθώς θα βρεις πολλά βίντεο καθοδηγούμενου διαλογισμού για καλύτερο ύπνο. Μόλις ξαπλώσεις απέφυγε να πιάσεις το κινητό και να αρχίσεις το σκρολάρισμα, ιδανικά απομάκρυνέ το από το κρεβάτι. Μπορείς να διαβάσεις ένα βιβλίο ή να βάλεις απαλή μουσική σε πολύ χαμηλή ένταση, προγραμματίζοντάς τη να κλείσει σε λίγη ώρα. Την πρώτη φορά ίσως σου φανεί δύσκολο, όμως μετά από λίγες μέρες θα τα κάνεις όλα αυτά από μόνη σου! Και κάτι πολύ βασικό: μην το παρακάνεις με τον ύπνο. Μέχρι 8 ώρες είναι υπερ-αρκετές για να ξεκουραστείς, παραπάνω ώρες λειτουργούν αντίστροφα.

Αυτές είναι οι δικές μου τεχνικές που με βοηθούν να παραμείνω σε ισορροπία αυτές τις δύσκολες εποχές. Εσένα ποια είναι τα δικά σου τρικ;

comments

Take a moment to leave a comment!