Βρες τη θεματολογία του blog σου σε 3 απλά βήματα


     Σήμερα θα μιλήσουμε για ένα θέμα που πιστεύω ότι απασχολεί πολλούς νέους bloggers καθώς φτιάχνουν το blog τους, αλλά και πιο έμπειρους bloggers που ενδεχομένως έχουν καλύψει το θέμα για το οποίο ξεκίνησαν αρχικά να γράφουν και δεν ξέρουν πώς να προχωρήσουν παρακάτω. Το άρθρο αυτό σε αφορά αν αναρωτιέσαι:


Για ποια θέματα να γράψω στο blog μου;


Σήμερα θα δούμε πώς θα βρεις την απάντηση σε 3 απλά βήματα.  Αν βλέπεις το blogging επαγγελματικά διάβασε μέχρι το τέλος του άρθρου για ένα bonus βήμα.

How to choose the right niche for your blog in 3 easy steps

  Η θεματολογία του ιστολογίου σου (στα αγγλικά niche) είναι πολύ βασικό θέμα που πρέπει να έχεις σκεφτεί πριν ξεκινήσεις το blog σου, ειδικά αν βλέπεις το blogging ως κάτι παραπάνω από ένα απλό hobby.



Πώς θα καταλήξεις στα θέματα για τα οποία θα γράφεις στο blog σου;

Βήμα 1ο για να βρεις θέματα για το blog σου

Βρες τα θέματα που σου αρέσουν 
Το πρώτο βήμα προς αυτή την κατεύθυνση είναι να σημειώσεις τα θέματα για τα οποία θα ήθελες να γράψεις, τους τομείς με τους οποίους θα ήθελες να ασχοληθείς στο blog σου. Σ'αυτό θα σε βοηθήσει το να σκεφτείς

  1. Γιατί θέλεις να ξεκινήσεις το blog σου τώρα; 
  2. Τι έχεις να πεις;
  3. Τι ΘΕΛΕΙΣ να πεις;
Παραδείγματα: Σου αρέσει η μητρότητα, η μαγειρική και οι κατασκευές και σκέφτεσαι να γράψεις γι΄αυτά τα θέματα


  • Γράψε σε ένα χαρτί τα θέματά σου λοιπόν.


Βήμα 2ο για να βρεις θέματα για το blog σου

Βρες το θέμα ή θέματα που σε εμπνέουν για να γράψεις μακροπρόθεσμα
Σκέψου για ποιο ή για ποια από αυτά τα θέματα που σημείωσες μπορείς να γράφεις συνέχεια. Ποια από τα θέματα που σημείωσες δε θα εξαντληθούν σε ένα ή δύο ή δέκα άρθρα;

  1.  Ποιο είναι το θέμα για το οποίο είσαι παθιασμένος/η;
  2. Τι σε γεμίζει;
  3. Για τι θα μπορούσες να μιλάς με τις ώρες;
Παραδείγματα :
Θα μπορούσες να γράφεις συνέχεια για τη μητρότητα;
  • Ναι, οι εμπειρίες σου είναι ανεξάντλητες ή
  • Όχι, τα παιδιά έχουν πολλές δραστηριότητες και δεν κάνετε πολλές κατασκευές πλέον λόγω διαβάσματος
Θα μπορούσες να γράφεις συνέχεια συνταγές;
  • Ναι, δοκιμάζω συνέχεια συνταγές από φίλες και άλλες μαμάδες και πειραματίζομαι στην κουζίνα ή
  • Όχι, δεν έχω πολύ χρόνο για μαγείρεμα έχω κάποιες σπεσιαλιτέ που φτιάχνω σε ειδικές περιπτώσεις μόνο και θέλω να τις γράψω και στο blog
Θα μπορούσες να γράφεις συνέχεια για κατασκευές;
  • Ναι φτιάχνουμε συνέχεια πράγματα για να απασχολούνται δημιουργικά τα παιδιά ή
  • Όχι, φτιάχνουμε κατασκευές σπάνια κυρίως τα Χριστούγεννα και το Πάσχα που τα παιδιά έχουν διακοπές


  • Κάνε μια δεύτερη λίστα μόνο με αυτό ή αυτά τα θέματα στα οποία απάντησες ότι θα μπορούσες να γράφεις συνέχεια


Βήμα 3ο για να βρεις θέματα για το blog σου

Βρες για ποιο ή ποια θέματα που σου αρέσουν και σε εμπνέουν θα έχεις υλικό 

Μπορεί να σου αρέσει να μιλάς για τα θέματα που σημείωσες, αλλά θα έχεις νέο υλικό; Με βάση κυρίως τη δεύτερη λίστα σου σκέψου τον εαυτό σου στο μέλλον. Θα έχεις υλικό για αυτά τα θέματα;
Πόσο πρέπει να τα προεκτείνεις για να μην ξεμείνεις κάποια στιγμή από ιδέες;


Παραδείγματα : θα μπορώ να γράφω και για τα πάρτι των παιδιών καθώς φτιάχνω πολλές κατασκευές και συνταγές, θα μπορώ να γράφω για τις εκδρομές που πάμε τα Σαββατοκύριακα ή τις παιδικές ταινίες που βλέπουμε ή τα παιδικά βιβλία που διαβάζουμε
  • Γράψε τα επιπλέον θέματα για τα οποία θα έχεις υλικό




Αυτή τη στιγμή έχεις μπροστά σου 3 λίστες

  1. Θέματα που σου αρέσουν
  2. Θέματα που θα σου αρέσουν και μακροπρόθεσμα
  3. Θέματα για τα οποία θα έχεις υλικό
Ουσιαστικά η δεύτερη και η τρίτη λίστα θεμάτων θα είναι η βασική θεματολογία του blog σου.

Η δεύτερη λίστα είναι ο κορμός του μπλογκ σου και η τρίτη τα κλαδιά και τα παρακλάδια του.

Σίγουρα θα μπορείς να γράφεις και θέματα εκτός της συγκεκριμένης θεματολογίας, αλλά θα πρέπει να έχουν κάποια σχέση με το βασικό σου θέμα

Παράδειγμα: αν θέλεις να γράψεις κάποια στιγμή και για προϊόντα μακιγιάζ στο μπλογκ σου ενώ το κυρίως θέμα σου είναι η μητρότητα και η ζωή με τα παιδιά, θα πρέπει να εντάξεις το "άσχετο" θέμα σ'αυτό το πλαίσιο: πχ γρήγορο μακιγιάζ για μαμάδες που βιάζονται.


Δε θα σου πει κανείς τι να γράφεις και τι να μη γράφεις στο blog σου και ούτε εγώ θα το κάνω αυτό, καλό είναι όμως να έχεις ένα μπούσουλα, μία πυξίδα, μία κατευθυντήρια γραμμή ειδικά αν σε ενδιαφέρει η επισκεψιμότητα και η απήχησή του.

Bonus 4o βήμα μόνο για όσους σκέφτονται το blogging επαγγελματικά

Τι πρέπει να κάνεις τώρα, αφού έχεις μπροστά σου τις 3 παραπάνω λίστες
  • Να περιορίσεις ΠΟΛΥ τη θεματολογία σου ή
  • Να βρεις το ανταγωνιστικό σου πλεονέκτημα
Τι εννοώ;

Βρες ένα και μόνο θέμα για το blog σου


Όταν λέω να περιορίσεις τη θεματολογία σου εννοώ να κάνεις αυτό που λέμε niche down δηλαδή να διαλέξεις ένα και μόνο θέμα για το blog σου και αυτό το θέμα να το εξειδικεύσεις όσο περισσότερο γίνεται

Παράδειγμα: Από το παράδειγμα του 3ου βήματος  (πάρτι, εκδρομές,δραστηριότητες) διάλεξε ένα μόνο θέμα. Σκοπός είναι να γίνεις η Νο1 πηγή πληροφοριών για το θέμα που γράφεις στο blog σου

Ξέρω ακούγεται δύσκολο και περίεργο, αλλά αν βλέπεις το blogging επαγγελματικά θα πρέπει να το κάνεις.

Οπότε από τις παραπάνω λίστες που έχεις μπροστά σου κράτα ένα και μόνο θέμα, η άσκηση εδώ δεν είναι να γράψεις αλλά να σβήσεις θέματα και να μείνεις με ένα βασικό θέμα.

Αν ωστόσο δε θέλεις να κάνεις αυτό έχεις τη δεύτερη επιλογή:

Βρες το ανταγωνιστικό σου πλεονέκτημα ως blogger


Αν έχεις σκοπό να γράφεις για περισσότερα από ένα θέματα (τα οποία όμως πρέπει να βρίσκονται κάτω από 1 κεντρικό θέμα, ένα θέμα ομπρέλα) πρέπει να έχεις ένα ανταγωνιστικό πλεονέκτημα. Στην προηγούμενη περίπτωση το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα ήταν ότι eventually θα είσαι η Νο1 πηγή πληροφοριών για το θέμα το οποίο επέλεξες και είναι πιο εύκολο να κερδίσεις πιστό κοινό που θα σε εμπιστεύεται.

Αν όμως δε θέλεις να περιορίσεις τη θεματολογία σου περισσότερο πρέπει να βρεις το ανταγωνιστικό σου πλεονέκτημα, δηλαδή αυτό που κάνει το δικό σου blog να ξεχωρίζει ανάμεσα σε άλλα blog με παρόμοια θεματολογία.

Για να το κάνεις αυτό πρέπει να απαντήσεις σε 2 ερωτήσεις:

  1. Γιατί κάποιος να διαβάσει το δικό μου blog και όχι ένα άλλο με παρόμοια θέματα;
  2. Αν αύριο έσβηνα το blog μου τι θα γινόταν; Τι κενό θα άφηνε; Σε ποιον θα έλειπα;
Απάντησε γραπτά στις δύο παραπάνω ερωτήσεις και θα βρεις το ανταγωνιστικό σου πλεονέκτημα

Ποια από τις δύο παραπάνω λύσεις του 4ου βήματος σου προτείνω; Και τις 2.
Εξειδίκευσε τα θέματα για τα οποία γράφεις στο blog σου ΚΑΙ βρες το ανταγωνιστικό σου πλεονέκτημα.


Γιατί επιμένω τόσο πολύ σε αυτό;

Γιατί βοηθάει τους αναγνώστες σου να κάνουν πιο γρήγορα τη διαδρομή

Know Like Trust 


(θα γράψω αναλυτικά γι'αυτό σε επόμενο άρθρο)


Σε τι θα σε βοηθήσει αυτό;


  1. Δε θα ξεμείνεις ποτέ από ιδέες για αναρτήσεις (οξύμωρο αλλά αληθινό)
  2. Θα σε βρει ο ιδανικός αναγνώστης και θα είναι πιστός αναγνώστης
  3. Θα αποκομίσεις όλα τα οφέλη που έχουν οι δύο παραπάνω προτάσεις (κατακόρυφη αύξηση επισκεψιμότητας, καλύτερη κατάταξη στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης και πολλά άλλα)
Για να τα θυμάσαι όλα αυτά μπορείς να χρησιμοποιήσεις τον κώδικα παρακάτω για να προσθέσεις το quote στο blog σου

Edit Your Life

Τι σχέση έχει η θεματολογία με την επισκεψιμότητα ενός blog ;

Αυτό που τα συνδέει άρρηκτα θα έλεγα είναι ο ιδανικός αναγνώστης, το ιδανικό κοινό (ideal audience στα αγγλικά ή target audience δηλαδή το κοινό στο οποίο στοχεύεις), θέμα για το οποίο θα μιλήσουμε σε επόμενη ανάρτηση.



Είτε είσαι νέα blogger είτε είσαι πιο έμπειρη είτε δεν έχεις καν ξεκινήσει το blog σου κάνε τις 3 λίστες και θα δεις ότι θα σε βοηθήσουν πολύ στην εξέλιξη του ιστολογίου σου.
Αν βλέπεις το blogging επαγγελματικά θα πρέπει να κάνεις και το 4ο βήμα όσο δύσκολο κι αν σου φαίνεται

Πες μου στα σχόλια τα βασικά θέματα με τα οποία ασχολείσαι στο δικό σου ιστολόγιο..

Δέσποινα αρχισυντάκτρια του Edit Your Life Magazine

Στο #edityourlifemag θα μαθαίνεις συνεχώς κάτι καινούριο για να κάνεις το μπλογκ σου καλύτερο και τη ζωή σου ως blogger πιο εύκολη! Άλλωστε σ'αυτό το site θα βρεις όλα όσα χρειάζεται καθημερινά μια γυναίκα blogger!

Το άρθρο αυτό αναθεωρήθηκε και εμπλουτίστηκε για να καλύψει τις ανάγκες των συμμετεχόντων στο σεμινάριο SEO από τη θεωρία στην πράξη στις 14/4/2020




CONVERSATION

1 σχόλια:

  1. Γεια σας και πάλι. Έχω ξεκινήσει με τα βήματα για την δημιουργία του μπλοκ μου, αλλά επειδή με αυτά που ασχολούμαι και με ενδιαφέρουν και θα έχω πάντοτε υλικό και ιδέες, είναι πολλά, μπορώ να τα συμπεριλάβω όλα στη θεματολογία μου ?? θα είναι καλό για το μπλοκ μου ??

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Take a moment to leave a comment!