Πόσο τελικά πληρώνονται οι influencers και πως να υπολογίσεις τη δική σου "αξία"

Μεγάλος ντόρος γίνεται τα τελευταία χρόνια με τους Influencers και τα χρήματα που βγάζουν. Πολλοί είναι αυτοί που αντιδρούν και μιλούν με άσχημο τρόπο για όλες εκείνες τις Influencers, οι οποίες κατά την γνώμη τους είναι απλά διαδικτυακές περσόνες και ουδεμία αξία δεν θα έπρεπε να έχουν. Όμως εδώ δεν θα μιλήσω για το ποιες είναι Influencers, έχω γράψει αναλυτικό άρθρο άλλωστε για το τι είναι τέλος πάντων αυτοί οι influencers; Μήπως είσαι κι εσύ και δεν το ξέρεις; Εδώ θα μιλήσουμε για το πόσα χρήματα βγάζουν ή μπορούν να βγάλουν και αν και εφόσον είσαι κι εσύ μια πόσα χρήματα αξίζει μια ανάρτηση σου.
how much money do influencers make




how much money do influencers make

Πως μπορείς να βγάλεις λεφτά ως Influencer


Αρχικά να πω ότι έχω αναφερθεί αναλυτικά στους τρόπους που μπορείς να βγάλεις λεφτά με το blogging. Αυτοί οι τρόποι δεν διαφέρουν ιδιαίτερα με τις δυνατότητες που έχουν οι Influencer να βγάλουν λεφτά. Πάντα όμως εξαρτάται από το μέσο και ενδεικτικά μόνο, οι τρόποι αυτοί μπορεί να είναι:

Instagram


  • posts (photos/videos)
  • stories
  • IGTV videos
  • Giveaways

Blog

  • Άρθρα με follow link στην εταιρεία (reviews, παρουσιάσεις κτλ)
  • Διαφημιστικά μπάνερ
  • affiliate marketing 
  • Giveaways

Youtube

  • Video
  • Stories

Facebook


  • Post
  • Video
  • Stories
  • Giveaways
Όλα τα παραπάνω είναι μόνο ενδεικτικά και ποικίλουν ανάλογα με τις ανάγκες του κάθε brand και φυσικά ανάλογα με τον κάθε Influencer. Οι εταιρείες θα προσεγγίσουν τους Influencer είτε μέσω διαφημιστικών, είτε απευθείας, προκειμένου να δημιουργήσουν συνεργασία μαζί τους.

how much money do influencers make

Οι Followers καθορίζουν την τιμή

Τη στιγμή που γράφω αυτό το άρθρο, το καθεστώς έχει ως εξής. Ο αριθμός των ακολούθων καθορίζει κατά βάση την τιμή. Ωστόσο, καθώς πολλοί Micro-influencers έχουν αρχίσει να αποδεικνύουν ότι έχουν μεγαλύτερο Influence Και μερικές φορές μεγαλύτερο engagement οι εταιρείες στρέφονται όλο και περισσότερο σε αυτούς. Και οι αλήθεια είναι ότι στην αγορά κυριαρχεί το moto "Όσο μεγαλύτερος ο influencer τόσο λιγότερη επιρροή θα έχει. Έτσι, σημαντικό ρόλο πέρα από τους ακολούθους παίζει το engagement που θα έχει, πόσα Likes και σχόλια έχει κάτω από κάθε ανάρτηση του.

Δεν είναι όλα τα Post πληρωμένα.

Προσοχή! Αφενός, είναι σημαντικό για τους Influencer να ανεβάζουν πιο συχνά Non sponsored  περιεχόμενο, καθώς αυτό δίνει αξία στους ίδιους. Από την άλλη, υπάρχουν και αναρτήσεις με παρουσίαση κάποιων brand που επίσης δεν είναι πληρωμένα.

Εδώ αξίζει να σημειώσω ότι πολλοί Influencer δεν πληρώνονται για τις αναρτήσεις τους αλλά προτιμούν να δημιουργούν ανταλλακτικές συνεργασίες σε μακροχρόνιο δεσμό με εταιρείες. Έτσι, κάποια post δεν πληρώνονται καθώς οι Influencer έχουν μια μακρόχρονη σχέση με ένα brand και λαμβάνουν προσκλήσεις για event και press kit με μικρά δωράκια από τις εταιρείες. Κάποια από αυτά τα Post δεν είναι πληρωμένα είτε λόγω καλών δημοσίων σχέσεων είτε ακόμα γιατί μερικά brands θεωρούνται "πολύτιμα" από τους Influencer, αφού τους επιτρέπουν να ανεβάσουν το κασέ τους.

Πως επιλέγουν οι εταιρείες με ποιον θα συνεργαστούν

Οι  marketeers εντοπίζουν πρώτα το Online Κοινό που απευθύνονται και που επιθυμούν να επηρεάσουν και έπειτα αναζητούν influencers με μεγάλο engagement, Οι οποίοι όμως θα είναι σχετικοί με την φιλοσοφία και την αισθητική του brand τους. Έτσι, αφού πρώτα αναζητήσουν influencers από όσους τους έχουν ήδη προσεγγίσει εκείνοι πρώτοι, χρησιμοποιούν και πολλά Online εργαλεία όπως το brandwatch, το sproutsocial, το innews monitor, κα και ελέγχουν την απήχηση τους καθώς και το κατά πόσο έχουν αληθινούς followers αφενός ελέγχοντας το προφίλ τους (πόσα σχόλια έχει κάτω από κάθε post, πόσα Likes, τι εθνικότητας είναι οι ακόλουθοι κτλ), είτε χρησιμοποιώντας Onlilne tools όπως το Hype auditor.

how much money do influencers make

Πως μπορώ να υπολογίσω τι αξίζω;

Συχνά με ρωτάνε φίλες bloggers που είτε μόλις ξεκινούν είτε έχουν ξεκινήσει καιρό και θέλουν να συγκρίνουν, τι χρήματα παίζουν στην αγορά; πόσα να χρεώσουν; πόσα χρεώνω εγώ; Και πάντα τους εξηγώ αναλυτικά όλα όσα προανέφερα πριν καταλήξω στην απάντηση. Ενδεικτικά οι τιμές στην αγορά κυμαίνονται στα από 20€ έως 50€ ανά ανάρτηση για μέχρι 10000 followers, από 100€ μέχρι και 500 ή και 1000€ για πάνω από 10000 followers και φυσικά αγγίζουν και τις 2000€ ευρώ για πάνω από 100000 συνδρομητές στο Youtube. Ωστόσο, όσο μεγαλώνει η αμοιβή, μπορεί να περιλαμβάνει περισσότερες από μια αναρτήσεις ή video. Έτσι, τα 2000€ δεν είναι απαραίτητα για ένα video ή μόνο για μια φωτογραφία. Ειδικά, όταν δεν πρόκειται για κάποιο celebrity. Συνήθως, είναι για συνδυασμό αναρτήσεων σε instagram, facebook και youtube, ανάλογα με τα μέσα που διαθέτει ο κάθε influencer, το κοινό στόχευσης κτλ κτλ .

Ένα σημαντικό "εργαλείο" για να δεις τι αξία έχεις είναι το Influencer Marketing Hub, το οποίο σου δίνει τη δυνατότητα να τσεκάρεις πόσο engagement έχεις αλλά και πόσα χρήματα να ζητήσεις ανά Post. Το συγκεκριμένο σου δίνει τη δυνατότητα να τσεκάρεις τους fake followers ενός instagrammer (αν και εφόσον έχει ) , να εγγραφείς στην πλατφόρμα για Influencers καθώς και να μάθεις διάφορες πληροφορίες για να γίνεις καλύτερη σε αυτό που κάνεις.

Αντίστοιχα στην Ελλάδα, υπάρχουν εταιρείες που ασχολούνται με το Influencer marketing. Μια από τις πιο γνωστές στην Ελλάδα είναι η Renfluence. Στην Renfluence συνδέουν brands με τους κατάλληλους influencers, ώστε να φτάνουν τα διαφημιστικά μηνύματα στο κατάλληλο και απόλυτα στοχευμένο κοινό. Αυτό γίνεται μέσω ενός αυτοματοποιημένου δικτύου influencer marketing. Μπορείτε να συνδεθείτε για να δείτε πως μπορείτε να διεκδικήσετε χρήματα ανά post, story, giveaway,

Ελπίζω να σε κάλυψα λοιπόν και να σε βοήθησα με όλα όσα σου ανέφερα. Το σίγουρο είναι ότι θα επανέλθω σε επόμενο άρθρο, αφού ήδη μου έχουν ζητήσει τρόπους για να έρθετε σε επαφή με εταιρείες και πως να διεκδικήσετε χρήματα.



Διάβασε επίσης:

Να θυμάσαι: στο #edityourlifemag θα μαθαίνεις κάτι καινούριο για να κάνεις το μπλογκ σου καλύτερο και τη ζωή σου ως blogger πιο εύκολη. Είμαι η Κατερίνα και ελπίζω να σε βοήθησε το άρθρο μου. Μπορείς να μάθεις περισσότερα για μένα εδώ.


CONVERSATION

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Η γνώμη σου είναι σημαντική για μας και προσπαθούμε να απαντάμε σε όλα τα σχόλια το συντομότερο.