Πως να φτιάξεις τιμοκατάλογο υπηρεσιών ως blogger

Μια συχνή συζήτηση που έχω  με φίλους influencers είναι οι τιμές; Άλλοι με περισσότερη περιέργεια και λιγότερη απορία και άλλοι γιατί μόλις ξεκινούν και θέλουν όντως να μάθουν τι παίζει, με ρωτούν "Και πόσα παίρνεις;" ή "Πόσα να ζητήσω;" Είναι λίγο άσχημο να κρυβόμαστε πίσω από το δάχτυλο μας. Όλοι όσοι ασχολούνται με το blogging ή με το instagram ή το Youtube κάποια στιγμή θα φτάσει η ώρα που θα δεχτούν μια πρόταση συνεργασίας από μια εταιρεία και εκεί θα πρέπει να απαντήσουν στην ερώτηση: "Πόσο κοστολογείτε μια ανάρτηση σας; ή ένα video;".

Price list for influencers



Σε προηγούμενα άρθρα μου έχω αναφερθεί στο πως να προσεγγίσετε μια εταιρεία για συνεργασία και πως να επικοινωνήσετε, δείχνοντας τους την δουλειά σας και προτείνοντας τους μια συνεργασία. 

Επίσης, έχουμε μιλήσει αναλυτικά για τον ρόλο που παίζει το media kit, τι είναι και σε τι χρησιμεύει σε ένα Blog
Ήρθε η ώρα να μιλήσουμε για το Pricelist. Και αφού πρώτα καταλήξεις στο πόσο εσύ κοστολογείς την δουλειά σου θα πρέπει να δημιουργήσεις ένα price list υπηρεσιών. Αρχικά να θυμίσω ότι πρέπει να κοστολογήσεις  την δουλειά σου με βάση το πόσα θα ξοδέψεις εσύ για να δημιουργήσεις περιεχόμενο( πληρωμή φωτογράφου, βίντεο, στυλίστα κτλ ) καθώς επίσης και με βάση τις τιμές που παίζουν στην αγορά. Είχαμε αναφέρει παλαιότερα πόσα τελικά βγάζουν οι Influencers με βάση μια μέση τιμολόγηση που υπάρχει στην αγορά. Δηλαδή, με άλλα λόγια μπορεί εσύ να κοστολογείς την δουλειά σου αθροίζοντας τα κόστη των συνεργατών σου και προσθέτοντας μια αμοιβή για την δική σου συμβολή σε φήμη και εργασία. Αλλά αυτή η τιμή να είναι αρκετά χαμηλότερη ή πολύ υψηλότερη από τις τιμές της αγοράς ή τις τιμές άλλων συναδέλφων σου. 

Εκεί ακριβώς μπαίνει το pricelist.

Η μόνη μου διαμάχη με πολλούς είναι ότι, οποιαδήποτε δουλειά και να κάνεις θα πρέπει να αμείβεσαι για αυτή. Όμως, σημαντικό ρόλο στην τιμολόγηση παίζει και το αν εσύ προσβλέπεις σε μια μακρόχρονη συνεργασία ή σε μια συνεργασία για ένα μόνο έργο. 

Έτσι, πέρα από το κόστος και την μέση τιμή της αγοράς (συνήθως πάει ανάλογα με τους followers) θα πρέπει να σκεφτείς πως θα μπορέσεις να είσαι πιο ανταγωνιστικός σε σύγκριση με τους άλλους. Και εδώ έρχεται η διαφοροποίηση σου. 

Όχι μια ξερή τιμή!

Αντί να απαντήσεις με ένα ξερό "ΧΧ ευρώ το κάθε post" γιατί να μην απαντήσεις με ένα πιο αναλυτικό πρόγραμμα συνεργασίας. Αν πρόκειται μάλιστα για μια συνεργασία που πραγματικά θέλεις να κάνεις, τότε αντί να προτείνεις απλά μια τιμή για κάθε άρθρο ή βίντεο σου, πρότεινε μια σειρά από έργα ή μια ολοκληρωμένη καμπάνια συνεργασίας. Αν θεωρείς ότι πρέπει να πληρωθείς παραπάνω γιατί έτσι κοστολογείς τον κόπο σου αλλά νιώθεις ταυτόχρονα ότι ξεφεύγεις αρκετά από την μέση τιμή αγοράς τότε θα πρέπει να δεις διαφορετικά τη συνεργασία.

Αρχικά, ξεκαθάρισε στην εταιρεία που θέλεις να συνεργαστείς γιατί είσαι ακριβότερη στις τιμές σου. Κάνε μια μικρή αναφορά στο έργο σου, στις φωτογραφίες που έχεις ανεβάσει, στην επισκεψιμότητα και την φήμη που έχει το Blog η το κανάλι σου κτλ. Κάνε ένα μικρό media kit μονοσέλιδο. 

Έπειτα, συνδύασε υπηρεσίες και πρότεινε στους υποψήφιους συνεργάτες σου μια σειρά από έργα. Άλλωστε, θα πρέπει να μάθεις ότι κάθε συνεργασία είναι καλό να την αντιμετωπίζεις διαφορετικά. Έτσι μπορείς να πεις ότι κάθε Post θα συνοδεύεται από τουλάχιστον 2 stories την ίδια μέρα. Έτσι, αν τιμολογείς τις υπηρεσίες σου ακριβότερα, μπορεί να είναι γιατί καλύπτεις αφενός τα κόστη των συνεργατών (πχ φωτογράφος) και αφετέρου προσφέρεις συνοδευτικά κάποια stories ή ένα live. Επίσης, μπορεί να πεις ότι θα κλείσεις μια συνεργασία για περισσότερα από 3 post με τιμή που μπορεί να φτάνει στο 50% αυτής ενός post. Αυτό καθαρά θα πρέπει να το δουλέψεις μέσα σου και να δεις τι και πως σε συμφέρει.

Αυτός είναι ο δικός μου τιμοκατάλογος αν θέλεις να σου δείξω πως τον έφτιαξα άφησε ένα σχόλιο στο άρθρο


Ξεκαθάρισε μέσα σου πρώτα αν θέλεις την δουλειά:

Μερικές φορές θα πρέπει να αναρωτηθείς αν θέλεις τη συνεργασία που σου προτείνεται. Αν είναι κάτι που ταιριάζει με το δικό σου προφίλ και μπορείς να αποδόσεις τον καλύτερο εαυτό σου σε αυτή. Μην συνεργάζεσαι με κάποιες εταιρείες απλά γιατί δεν θέλεις να χάσεις τα λεφτά. Είναι καλό να λες όχι, επομένως, μάθε να ξεκαθαρίζεις τι θες μέσα σου. Τα "όχι" στην ζωή σου είναι που θα σε σιλέψουν στον σωστό επαγγελματία.

Μήπως να εκκινήσεις μια συνεργασία δωρεάν;

Πέρα από τις συνεργασίες επί πληρωμή θα δεις ότι υπάρχουν και συνεργασίες που θα θελήσεις να τις κάνεις δωρεάν γιατί απλά θα θεωρείς ότι θα σε ανεβάσουν σε επίπεδο περιεχομένου και φήμης. Είναι το ίδιο ακριβώς με το να ανεβάσεις μια φωτογραφία με την αγαπημένη σου jacquemus τσάντα, παρόλο που δεν σου την έχει στείλει ο οίκος αλλά θα τον ταγκάρεις. Γιατί; μα γιατί αξίζει να "κλέψεις" λίγο από την φήμη του. Μην παραμυθιάζεσαι πολλοί influencers ταγκάρουν τον Hermes ή την Chanel ενώ έχουν αγοράσει ένα προϊόν τους και όχι γιατί έχουν πληρωθεί. Κλέβουν από την φήμη τους ή απλά δείχνουν την αγάπη τους. Αυτή είναι η μαγεία των social media άλλωστε. 

Μερικές φορές απλά δεν θέλεις να συνεργαστείς.

Υπάρχουν πάντα και οι προτάσεις που μπορεί ο άλλος να τις αρνηθεί. Αν νομίζεις ότι δεν μπορείς να ξεστομίσεις ένα όχι τότε πρότεινε μια τιμή συνεργασίας που θα ξέρεις ότι ο άλλος θα αρνηθεί. Αν δεν συνεργαστείς θα ξέρει ότι εσύ τιμολογείς ακριβά για αυτούς, αν συμφωνήσουν τότε μπορεί να έχεις ανεβάσει και πιο ψηλά το κασέ σου...


Διάβασε επίσης:


Να θυμάσαι: στο #edityourlifemag θα μαθαίνεις κάτι καινούριο για να κάνεις το μπλογκ σου καλύτερο και τη ζωή σου ως blogger πιο εύκολη. Είμαι η Κατερίνα και ελπίζω να σε βοήθησε το άρθρο μου. Μπορείς να μάθεις περισσότερα για μένα εδώ.


2 Σχόλια

Take a moment to leave a comment!

Δημοσίευση σχολίου

Take a moment to leave a comment!