Πέμπτη, Νοεμβρίου 16, 2017

Τι είναι το Meal Planning; Όλα όσα θέλεις να μάθεις

Διατροφικός προγραμματισμός, meal planning ή απλά το μενού της εβδομάδας (ή ακόμα και του μήνα!). Μπορεί να ακούγεται δύσκολο, περίπλοκο ή ακόμα και ψυχαναγκαστικό αλλά πιστέψτε με μόλις το συνηθίσετε θα σας φανεί παιχνιδάκι και θα σας λύσει τα χέρια γιατί πόσες φορές δεν έχετε σπάσει το κεφάλι σας για να σκεφθείτε τι θα μαγειρέψετε ή έχετε γίνει έξαλλες στο άκουσμα της ερώτησης «Τι θα φάμε σήμερα;» Προσωπικά το χρησιμοποιώ τα 2 τελευταία χρόνια και με έχει βοηθήσει πάρα πολύ.

Meal Planning - Διατροφικός Προγραμματισμός - Το μενού της εβδομάδας - Είναι εύκολο, γρήγορο, θα κάνεις οικονομία και θα σε βοηθήσει να τρέφεσαι σωστά - Μικρές συμβουλές για το πως θα το υιοθετήσεις και εσύ!

Ουσιαστικά το Meal Planning αποτελείται από 3 βασικά στοιχεία:
α. Την επιλογή των συνταγών
β. Την αγορά των υλικών για τις συνταγές
γ. Την προετοιμασία των συνταγών
Μπορεί φαινομενικά να φαίνονται απλά - και πραγματικά είναι - αλλά από πίσω τους κρύβεται ένα μελετημένο σχέδιο δράσης και αυτό είναι που κάνει όλη τη διαφορά. Γιατί το meal planning πέρα από την ευκολία που προσφέρει σε βοηθά να εξοικονομήσεις χρόνο αλλά και χρήμα και επιπλέον σε βοηθά να τρέφεσαι σωστά. 

Σας έπεισα; 
Χαίρομαι! Ας δούμε λοιπόν πως θα ξεκινήσουμε. 

Meal Planning - Διατροφικός Προγραμματισμός - Το μενού της εβδομάδας - Είναι εύκολο, γρήγορο, θα κάνεις οικονομία και θα σε βοηθήσει να τρέφεσαι σωστά - Μικρές συμβουλές για το πως θα το υιοθετήσεις και εσύ!

1. Οργανώστε τα γεύματά σας

Ορίστε μια ημέρα που σας βολεύει για να κάνετε τον προγραμματισμό σας. Εγώ συνήθως το κάνω αυτό την Παρασκευή το απόγευμα μιας και το πρωϊνό του Σαββάτου είναι αφιερωμένο στα ψώνια μας. Μην ξεχάσετε να συμβουλευτείτε το πρόγραμμά σας. Για τις «γεμάτες» ημέρες, προγραμματίστε είτε κάτι γρήγορο είτε κάτι που περίσσεψε από την προηγούμενη ημέρα. Σημειώστε τυχόν προσκλήσεις για φαγητό και ιδιαίτερες ημέρες και κινηθείτε ανάλογα. Μπορεί να μην χρειαστεί να μαγειρέψετε κάτι γι' όλες τις ημέρες!

Meal Planning - Διατροφικός Προγραμματισμός - Το μενού της εβδομάδας - Είναι εύκολο, γρήγορο, θα κάνεις οικονομία και θα σε βοηθήσει να τρέφεσαι σωστά - Μικρές συμβουλές για το πως θα το υιοθετήσεις και εσύ!


2. Επιλέξτε τις συνταγές σας

Επιλέξτε να συμπεριλάβετε στο πρόγραμμά σας αγαπημένα φαγητά και γενικά φαγητά που σας αρέσει να τρώτε. Με αυτόν τον τρόπο όλοι θα είναι ευχαριστημένοι. Επιπλέον δοκιμάστε να ορίσετε θεματικές ημέρες για ποικιλία. Μια ημέρα για ζυμαρικά, μια άλλη για θαλασσινά ή λαχανικά κλπ. και φροντίστε να κρατάτε μια ισορροπία στα φαγητά σας. Για παράδειγμα, το δικό μου πρόγραμμα συνήθως περιλαμβάνει, ψάρι, κοτόπουλο, ζυμαρικά, λαχανικά ή όσπρια, πίτες και κρέας. Επιλέξτε τις συνταγές σας με βάση την εποχικότητα και διαθεσιμότητα φρούτων και λαχανικών. Τα έχουμε ήδη πει αυτά ... είναι ο καλύτερος τρόπος για να εκμεταλλευθείτε όλα τα θρεπτικά τους συστατικά.  


Μην φοβηθείτε να δοκιμάσετε νέες συνταγές. Στο δικό μας πρόγραμμα, υπάρχει τουλάχιστον μια νέα συνταγή κάθε εβδομάδα. Όταν συναντήσω μια ενδιαφέρουσα συνταγή την τυπώνω αμέσως και την κρατάω στο βιβλίο συνταγών μου.


Τέλος, επιλέξτε συνταγές με υλικά που έχετε ήδη στο ψυγείο και στο ντουλάπι σας αλλά και συνταγές τα περισσεύματα των οποίων μπορείτε να ανακυκλώσετε την επόμενη ημέρα. Για παράδειγμα, τα περισσεύματα από το κοτόπουλο φούρνου, μπορούν να γίνουν ένας πεντανόστιμος γύρος κοτόπουλου για την επόμενη ή το ρύζι που σας περίσσεψε μπορεί να γίνει η βάση για ένα stir fry ή ριζότο. Βάλτε τη φαντασία σας να δουλέψει!

Για ευκολία αλλά και έμπνευση κάθε εβδομάδα "ανεβαίνει" στο Ioanna's Notebook το Μενού της Εβδομάδας, υπάρχουν ήδη πάνω από 100 έτοιμα μενού για να διαλέξεις! 

Meal Planning - Διατροφικός Προγραμματισμός - Το μενού της εβδομάδας - Είναι εύκολο, γρήγορο, θα κάνεις οικονομία και θα σε βοηθήσει να τρέφεσαι σωστά - Μικρές συμβουλές για το πως θα το υιοθετήσεις και εσύ!

3. Οργανώστε τη λίστα με τα ψώνια σας

Αφού έχετε ήδη ρίξει μια ματιά σε ντουλάπια και ψυγείο, καταγράψτε όλα τα υλικά που θα χρειαστεί να αγοράσετε για τις συνταγές σας. Έτσι όταν θα έρθει η ώρα για μαγείρεμα θα τα έχετε όλα διαθέσιμα. Καλό είναι πάντως να φροντίσετε να έχετε πάντα τα βασικά όπως αλεύρι, αυγά, τυρί, πατάτες, ψωμί. Ακόμα και εάν δεν προλαβαίνετε να φτιάξετε κάτι, μια ομελέτα π.χ. γίνεται πολύ γρήγορα!


Δοκιμάστε το και αφήσε μας το σχόλιο σου με τις εντυπώσεις σου. 

Είμαι η Ιωάννα από το Ioanna's Notebook

Ραντεβού την επόμενη εβδομάδα!
Meal Planning for beginners


Ioanna Limberopoulou
Ioanna Limberopoulou

Είμαστε μια ομάδα bloggers που βοηθάει άλλες bloggers να αλλάξουν το blog και τη ζωή τους προς το καλύτερο. Μάθε περισσότερα για τις συντάκτριές μας ΕΔΩ

2 σχόλια:

Αν έχεις ένα λεπτό στη διάθεσή σου γράψε μας ένα σχόλιο με τη γνώμη σου!Αν έχεις λιγότερο χρόνο τότε μοιράσου αυτό το άρθρο στα social media, δε θα σου πάρει πάνω από 10 δεπτερόλεπτα!

Θέλεις όλα τα νέα άρθρα στο inbox σου;