Τετάρτη, Αυγούστου 29, 2018

Υδατάνθρακες για πρωινό: Τελικά κάνουν καλό ή όχι;

"Το πρωί να τρως σαν αυτοκράτορας, το μεσημέρι σαν βασιλιάς και το βράδυ σαν ζητιάνος", λέει η σοφή ρήση. Και το ακολουθούμε στη ζωή μας όσοι θέλουμε να διατηρήσουμε ένα καλό επίπεδο στην υγεία και το σώμα μας. Ακόμα όμως κι αν δεν το ακολουθούμε γιατί οι συνθήκες δεν το επιτρέπουν, σίγουρα το έχουμε στο πίσω μέρος του μυαλού μας. Ο καθένας βέβαια λίγο διαφορετικά Εγώ για παράδειγμα το έχω για να δικαιολογώ τον εαυτό μου που κάθε πρωί τρώω το καταπέτασμα. Για μένα είναι η καλύτερη ευκαιρία να φάω pancakes με σοκολάτα, μισό κιλό ψωμί με βούτυρο και μέλι, όλη την παραγωγή των κρουασάν που έβγαλε ο φούρνος της γειτονιάς, τυρόπιτα, μαραθόπιτα, μανιταρόπιτα, ακόμα και παστουρμαδοπιτα που έφτιαξε η μαμά μου την προηγούμενη μέρα, να πιω τους φρεσκοστυμένους χυμούς μου, το τσάι μου με έναν τόνο ζάχαρη μέσα και γενικώς να φάω ο,τιδήποτε θα με γέμιζε ενοχές εάν το έτρωγα κατά τη διάρκεια της ημέρας. Και κυρίως το βράδυ, όπου με συνοδεύει άλλη σοφή λαϊκή ρήση. "Once in lips, always in hips" που έλεγαν και στο χωριό μου.




Μήπως κάνεις κι εσύ αυτό; Μήπως μόλις ξυπνάς θέλεις να φας ό,τι υδατάνθρακα κυκλοφορεί στη φύση σε ελεύθερη ή κατεργασμένη μορφή; Κι όμως οι ειδικοί μίλησαν και ελάλησαν:

"Η χειρότερη ώρα να καταναλώσεις επεξεργασμένους υδατάνθρακες είναι το πρωί"


Το πρωινό είναι όντως το σημαντικότερο γεύμα της ημέρας γιατί πρέπει να εφοδιάσεις τον οργανισμό σου με τα απαραίτητα στοιχεία για να ανταπεξέλθεις στις απαιτήσεις της ημέρας. Όμως ποιες είναι οι κατάλληλες και απαραίτητες τροφές; Σίγουρα όχι οι επεξεργασμένοι υδατάνθρακες, σύμφωνα με τη Shauna Sacco. Για την ακρίβεια δεν υπάρχει κατάλληλη ώρα της ημέρας για να καταναλώσεις υδατάνθρακες επεξεργασμένους. Πρέπει όλα σου τα γεύματα να συνδυάζονται με πρωτεϊνή και από τους άλλους υδατάνθρακες, αυτούς που περιέχονται στα φρούτα και τα λαχανικά. Μία μεγάλη (ή και μικρότερη ποσότητα) επεξεργασμένων υδατανθράκων, όπως ψωμί, κρουασάν, ζυμαρικά, πίτες κτλ δεν θα σου δώσουν την απαραίτητη ενέργεια, στιγμιαία θα νιώσεις χορτάτος και πλήρης, όμως στην πορεία θα ρίξουν τη ροή του αίματος και θα σε αφήσουν με αίσθημα πείνας και νωθρότητας που θα σε οδηγήσουν ξανά στην αναζήτηση τροφής. Κι αν αυτό συμβαίνει από την αρχή της ημέρας, φαντάσου κατά τη διάρκειά της. Η Shauna λοιπόν προτείνει έναν συνδυασμό τροφών για το πρωί. Να πάρεις τους απαραίτητους υδατάνθρακες, από τα φρούτα και τη βρώμη, την πρωτεΐνη από ένα αβγό, αλλά και τα λιπαρά που χρειάζεσαι (τα καλά, όχι από τα άλλα), από φυστικοβούτυρο, γάλα αμυγδάλου ή ξηρούς καρπούς. Υποστηρίζει λοιπόν ότι αυτό είναι ένα γρήγορο και πολύ υγιεινό πρωινό που θα σε γεμίσει ενέργεια και δεν θα επιβαρύνει τον οργανισμό σου με περιττές θερμίδες ούτε το πρωί, αλλά ούτε και κατά τη διάρκεια της ημέρας. Γιατί το πρωί πρέπει να τρως σαν αυτοκράτορας, αλλά ακόμα και οι αυτοκράτορες προσέχουν τι τρώνε. Ίσως περισσότερο από εμάς. 

Και τώρα Shauna που μας έκοψες και τα πρωινά pancakes τι θα τρώμε στα brunch;

Βίλλυ από Make up your dayz
villy
villy

Είμαστε μια ομάδα bloggers που βοηθάει άλλες bloggers να αλλάξουν το blog και τη ζωή τους προς το καλύτερο. Μάθε περισσότερα για τις συντάκτριές μας ΕΔΩ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αν έχεις ένα λεπτό στη διάθεσή σου γράψε μας ένα σχόλιο με τη γνώμη σου!Αν έχεις λιγότερο χρόνο τότε μοιράσου αυτό το άρθρο στα social media, δε θα σου πάρει πάνω από 10 δεπτερόλεπτα!