Τρίτη, Απριλίου 16, 2019

Τι πρέπει να προσέξεις στη διατροφή σου πριν και μετά το Πάσχα

Αν κάνεις μία μικρή εθνογραφική έρευνα, όχι κάτι μεγάλο, έτσι στον περίγυρό σου μόνο, και ρωτήσεις για το Πάσχα ζητώντας να σου πουν μία λέξη που τους έρχεται στο μυαλό είναι μαθηματικά βέβαιο ότι θα ακούσεις περισσότερες λέξεις που σχετίζονται με το φαγητό παρά με τη θρησκεία, την κατάνυξη και την άνοιξη. Κι εμένα αν με ρωτήσεις "τσουρέκι" θα απαντήσω. Λίγο η αγάπη που έχουμε στο φαγητό, λίγο που όλο αυτό συνδυάζεται με το μάζεμα όλης της οικογένειας, λίγο η νηστεία που έχει προηγηθεί, λίγο οι πειρασμοί που υπάρχουν παντού, δεν θέλει και πολύ!




Φυσικά τη διατροφή σου πρέπει να την προσέξεις σε όλη τη διάρκεια της νηστείας, όχι για να μην πάρεις βάρος, αλλά κυρίως για να είσαι σίγουρη ότι δεν θα σου λείψουν απαραίτητα συστατικά για τη σωστή λειτουργία του οργανισμού σου. Οι κρίσιμες μέρες όμως (κυρίως για το στομάχι σου) ξεκινάνε από τη Μεγάλη Παρασκευή όπου είθισται να γίνεται νηστεία και από το λάδι.

Τη Μεγάλη Παρασκευή μπορείς να καταναλώσεις σούπες χωρίς λάδι με βάση τα λαχανικά. Θα κάνουν καλό στο στομάχι σου και θα σου δώσουν θρεπτικά συστατικά. Μην ξεχάσεις να συμπεριλάβεις στη διατροφή σου και τους ξηρούς καρπούς, αλλά και χαλβά που είναι τροφές γεμάτες αντιοξειδωτικά, ιχνοστοιχεία και "καλά" λιπαρά οξέα.

Το Μεγάλο Σάββατο μην παραλείψεις το πρωινό. Εκτός από τα γενικότερα οφέλη που έχει ένα καλό πρωινό στην υγεία και το σώμα σου, εκείνη την ημέρα είναι απαραίτητο για να μεταβείς πιο ομαλά στη διατροφή που θα ακολουθήσει τις επόμενες μέρες ή ώρες. Μην κάνεις το λάθος να μείνεις εντελώς νηστική όλη την ημέρα για να φας "άφοβα" μαγειρίτσα το βράδυ, αυτό θα είναι σοκ για τον οργανισμό σου. Μπορείς να καταναλώσεις μακαρόνια ή τονοσαλάτα με ανθότυρο, μαρούλι και λεμόνι ή ομελέτα με λαχανικά και σαλάτα ή μία ενισχυμένη σαλάτα με βραστά καρότα, πατάτα, κολοκύθι, ελιές, λάδι και ανθότυρο όπου μπορείς να προσθέσεις και αβγό. Το βράδυ μετά την Ανάσταση, καλό είναι να φανείς λίγο συγκρατημένη και να περιοριστείς σε μικρή ποσότητα της παραδοσιακής σούπας μαζί με σαλάτα μαρούλι.


Την Κυριακή του Πάσχα ξεκίνα την ημέρα με ένα ελαφρύ πρωινό. Σίγουρα δεν θα φύγεις από το σπίτι εντελώς νηστική, αλλά δεν χρειάζεται να φτιάξεις και το πρωινό που φτιάχνεις τις υπόλοιπες μέρες. Απέφυγε το άσκοπο τσιμπολόγημα πριν το τραπέζι και δύο με τρεις ώρες πριν το φαγητό φάε ένα φρούτο. Σίγουρα να μην καθίσεις στο τραπέζι με εντελώς άδειο στομάχι. Θα οδηγηθείς σε κατανάλωση μεγαλύτερης ποσότητας χωρίς να το καταλάβεις. Εάν θέλεις να μάθεις πόσες θερμίδες περιέχουν τα Πασχαλινά εδέσματα ρίξε μια ματιά στις Θερμίδες του Πασχαλινού τραπεζιού. Ό,τι και αν αποφασίσεις να φας να το συνοδεύσεις με σαλάτα μαρούλι. Προσπάθησε να καταναλώσεις αλκοόλ με μέτρο, καθώς περιέχει πολλές θερμίδες. Τέλος φάε πιο αργά. Ναι, αυτό ίσως είναι το πιο δύσκολο, συνήθως μας πιάνει λαιμαργία και δεν μπορούμε να περιμένουμε, όμως είναι απαραίτητο. Χρειάζονται περίπου 20 λεπτά μέχρι να πάρει σήμα ο εγκέφαλος ότι χόρτασες, οπότε καλύτερα να μασάς πιο αργά και πολλές φορές την τροφή. Και στην περίπτωση που βαρυστομαχιάσεις, σου έχω τη λύση! Διάβασε για τις 5 τροφές που θα σε σώσουν από τη δυσπεψία την περίοδο των γιορτών!

Μετά το Πάσχα μπορείς να επανέλθεις στις κανονικές σου διατροφικές συνήθειες χωρίς να φτάνεις σε υπερβολές και ακρότητες. Λογικά θα έχουν περισσέψει πολλά από τα εδέσματα τα οποία θα καταναλώνεις τις επόμενες μέρες. Προτίμησε ένα τη φορά. Μη συνεχίζεις τις επόμενες μέρες στο ίδιο μοτίβο με αυτό της Κυριακής του Πάσχα. Καλύτερα να αποφύγεις τα γλυκά τις επόμενες μέρες και να περιοριστείς σε μία φέτα τσουρέκι ή ένα κουλουράκι (εάν εξακολουθήσεις να θέλεις απεγνωσμένα κάτι γλυκό). Το μεσημεριανό σου φρόντισε να απαρτίζεται από μία μερίδα φαγητό (λογικά αυτό που θα έχει περισσέψει) και σαλάτα. Μην παραλείπεις το πρωινό και τα ενδιάμεσα γεύματα και γενικά συνέχισε το πρόγραμμά σου χωρίς να φτάνεις στα άκρα. Και μην ξεχνάς το βασικότερο: να πίνεις πολύ νερό!


5 extra tips για να μην πάρεις βάρος κατά τη διάρκεια του Πάσχα:

1. Μην σταματήσεις να κινείσαι. Δεν εννοώ φυσικά να λιώσεις στο γυμναστήριο τη Μεγάλη Παρασκευή. Όμως μην εγκαταλείψεις τη σωματική δραστηριότητα. Μία βόλτα στο κοντινότερο πάρκο είναι αρκετή για να μην βγεις εντελώς εκτός προγράμματος.
2. Να τρως λαχανικά. Πάντα να συνοδεύεις το φαγητό σου με σαλάτα. Υπάρχουν πολλές λιχουδιές στο Πασχαλινό τραπέζι, από αρνί και κατσίκι μέχρι τυροπιτάκια και διάφορα άλλα μικρά ορεκτικά. Κάνε χώρο στο πιάτο σου για τη σαλάτα. Και λέγοντας σαλάτα εννοούμε την αγνή, φρέσκια και απλή σαλάτα μαρούλι ή αγγουροντομάτα. Απέφυγε τις πολύ σύνθετες σαλάτες που έχουν μαγιονέζα και διάφορες σος. Δεν προσφέρουν κάτι στον οργανισμό και σε γεμίζουν με περιττές θερμίδες.
3. Για επιδόρπιο προτίμησε κάτι ελαφρύ όπως γιαούρτι με φρούτο. Είναι δροσιστικό και εύπεπτο και προκαλεί κορεσμό. Προσπάθησε να αποφύγεις τα γλυκά ή τουλάχιστον φάε μία πολύ μικρή ποσότητα.
4. Γέμισε μία φορά το πιάτο σου. Έτσι θα ελέγχεις καλύτερα την ποσότητα που θα καταναλώσεις. Δύσκολο, ειδικά για τη συγκεκριμένη μέρα, όμως πραγματικά είναι σωτήριο. Βάλε ότι θα ήθελες να φας, μην ξεχάσεις και τη σαλάτα και κατανάλωσε αυτά σε αργό ρυθμό.
5. Να κοιμάσαι αρκετά. Ο ύπνος είναι φάρμακο, ενώ η έλλειψή του προκαλεί εκνευρισμό και κακή διάθεση, η οποία οδηγεί στην αυξημένη κατανάλωση φαγητού. Επιπλέον το έχουν πει και οι επιστήμονες: ο ύπνος βοηθάει στο αδυνάτισμα!

Εσύ έχεις κάποια tips που σε βοηθάνε να μην πάρεις βάρος τις ημέρες των γιορτών;

Βίλλυ από Make up your dayz
villy
villy

Είμαστε μια ομάδα bloggers που βοηθάει άλλες bloggers να αλλάξουν το blog και τη ζωή τους προς το καλύτερο. Μάθε περισσότερα για τις συντάκτριές μας ΕΔΩ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Η γνώμη σου είναι σημαντική για μας και προσπαθούμε να απαντάμε σε όλα τα σχόλια το συντομότερο.