Τα 7 μεγαλύτερα fitness trends για το 2020

Κάθε χρόνο κάπου στην εκπνοή του έτους και λίγο πριν αρχίσουν τα φεστίβιτιζ για τα Χριστούγεννα και την Πρωτοχρονιά κι ενώ εμείς έχουμε ξεχάσει κατά πού πέφτει το γυμναστήριο και έχουμε αντικαταστήσει οποιαδήποτε άσκηση με μαραθώνιο στην Ερμού και χορό στο Box, στο American College of Sports Medicine δουλεύουν σκληρά. Συντάσσουν τις μελέτες τους για να δούμε ποια είναι τα νέα trends στον κόσμο του fitness και να ξέρουμε πού να εναποθέσουμε τις ελπίδες μας, να εκτονώσουμε τα νεύρα μας, να πειραματιστούμε, να βελτιωθούμε, να απογοητευτούμε και να ξαναπροσπαθήσουμε τη νέα χρονιά που έρχεται. Τι δείχνουν όμως οι έρευνες και μελέτες για το 2020;




1. HIIT. Νομίζω πλέον είναι ο βασιλιάς της προπόνησης, αφού κατέχει την πρώτη θέση για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά. Δεν θα πω πολλά, μόνο been there, done that. Μπορείς να διαβάσεις και το άρθρο που γράφτηκε μετά από την φιλότιμη προσπάθειά μου να το ακολουθήσω!

2. Personal Training. Αυτά είναι τα καλά νέα. Γιατί να προτιμήσεις το personal training; Μα, γιατί όχι; Καταρχάς θα έχεις έναν προπονητή πάνω από το κεφάλι σου. Αυτό σημαίνει ότι δεν μπορεί καν να σου περάσει από το μυαλό να "κλέψεις" μερικές επαναλήψεις. Ακόμα κι αν έχει γυρισμένη την πλάτη θα το καταλάβει. Θα δώσει σημασία σε οποιοδήποτε μυικό, σκελετικό, παθολογικό, ψυχολογικό θεματάκι αντιμετωπίζεις. Οι ασκήσεις θα είναι κομμένες και ραμμένες στα μέτρα σου και κυρίως στις ανάγκες σου. Και "ακόμα πιο κυρίως" σε αυτό που θέλεις να πετύχεις. Είτε είναι καλύτερη υγεία είτε είναι καλύτερα πόδια. Τα καλά νέα είναι ότι σχεδόν όλα τα γυμναστήρια παρέχουν υπηρεσίες personal training και σε πολύ καλές και ανταγωνιστικές τιμές. Τα κακά νέα είναι ότι πρέπει να πάρεις απόφαση να πας στο γυμναστήριο.

3. Weight lifting. Επίσης πολύ μεγάλη τάση που κερδίζει έδαφος χρόνο με το χρόνο ανεβάζοντάς την στη λίστα με τα fitness trends. Η γυμναστική με βάρη είναι πολύ παρεξηγημένη. Οι περισσότερες γυναίκες πιστεύουν ότι αν σηκώσουν έστω κι ένα τρίκιλο θα φουσκώσουν και θα γίνουν ένας θηλυκός Mike Tyson (στην καλύτερη περίπτωση). Όχι κορίτσια. Για να φτάσετε στο σημείο να μοιάσετε στον Mike Tyson έχετε πολύ δρόμο, πολλά πάρα πολλά κιλά, πολύ πρωτεΐνη και πολλά όχι και τόσο νόμιμα και πιστοποιημένα σκευάσματα μπροστά σας. Οι ασκήσεις με βάρη σμιλεύουν το σώμα. Καίνε λίπος. Συνεχίζουν και καίνε λίπος ακόμα και ώρες μετά την ολοκλήρωση της άσκησης. Και τα μοντέλα της Victoria's Secret κάνουν ασκήσεις με βάρη. Δεν είδα καμία με ένα μέτρο διάμετρο τρικέφαλου. Άλλωστε την αλήθεια για τα βάρη την έχουμε πει κι εδώ!


4. Εξωτερικές δραστηριότητες. Είναι ευχάριστες, σε βοηθούν να κοινωνικοποιηθείς, δεν τις βαριέσαι, γεμίζεις μπαταρίες, κάνεις κάτι διαφορετικό και παράλληλα γυμνάζεσαι, χάνεις κιλά (ανάλογα τη δραστηριότητες και τις λοιπές διατροφικές συνήθειες πάντα), και επιστρέφεις σπίτι αναζωογονημένη! Μπορεί να περιλαμβάνουν από απλό τρέξιμο στο πάρκο της γειτονιάς, hiking στο κοντινότερο βουνό, ορειβασία, ακόμα και yoga στη φύση! Και μιας και αναφέραμε τη λατρεμένη yoga..

5. Yoga. Ε ναι! Θυμάμαι πριν από πολλά χρόνια όταν ήθελα να ξεκινήσω μαθήματα yoga υπήρχαν μόνο ελάχιστα studio στην Αθήνα, μετρημένα στα δάχτυλα του ενός χεριού και το κάθε μάθημα κόστιζε ίσως και παραπάνω από ένα μεροκάματο. Το θετικό αντίκτυπο του trend είναι ότι πλέον βρίσκεις μία σχολή yoga σε κάθε περιοχή και σε πάρα πολύ καλή τιμή. Το αρνητικό είναι ότι δεν είναι όλοι οι δάσκαλοι πιστοποιημένοι και καμιά φορά δεν είναι καν γνώστες του αντικειμένου. Πριν γραφτείς λοιπόν στο επόμενο μάθημα, φρόντισε να μάθεις το βιογραφικό του δασκάλου, είναι πάρα πολύ σημαντικό. Και μην ξεχάσεις να διαβάσεις το άρθρο 6 μύθοι και αλήθειες για τη yoga. Η yoga κάνει όντως θαύματα αρκεί να γίνεται σωστά.

6. Online μαθήματα. Η τεχνολογία κάνει και εδώ το θαύμα της. Πλέον από το κινητό σου μπορείς να βρεις άπειρα μαθήματα online, να γραφτείς και να κάνεις γυμναστική στο σπίτι σου, την ώρα που εσύ θέλεις, χωρίς να σε ενοχλεί κανένας, με μηδέν κόστος. Μαθήματα βρίσκεις και στο youtube, αλλά και σε applications που τα κατεβάζεις στο κινητό σου. Κάνε μία απλή αναζήτηση και βρες αυτό που σε εκφράζει καλύτερα!

7. Calisthenics. Φανταστική γυμναστική, κατά την ταπεινή μου άποψη για τους μυημένους. Έχω παρακολουθήσει πολλά βιντεάκια, ποτέ δεν έχω τολμήσει να τη δοκιμάσω. Αν και μου θυμίζει έντονα τη yoga, γιατί χρειάζεται ισορροπία, μυική δύναμη, σωστή τεχνική και τρομερή συγκέντρωση. Η καλλισθενική γυμναστική είναι ένα σύστημα προπόνησης στο οποίο δεν χρησιμοποιούνται κάποια props παρά μόνο το βάρος του σώματος. Μήπως ήρθε η ώρα να το δοκιμάσεις;

Εάν σε ενδιαφέρουν τα θέματα fitness μην ξεχάσεις να ρίξεις μία ματιά και στα παρακάτω άρθρα:
6 τρόποι για να γυμναστείς δωρεάν
Πώς να επιλέξεις το κατάλληλο γυμναστήριο
8 συνήθειες που έχουν οι personal trainers
5+1 fitness μύθοι και ποια είναι η αλήθεια

comments

Take a moment to leave a comment!