Τρίτη, Μαΐου 07, 2019

Ποιες είναι οι 5 συνήθειες που σε κάνουν να νιώθεις μονίμως κουρασμένη και πώς να τις καταπολεμήσεις;

Όχι δεν φταίει η Άνοιξη. Ποια άνοιξη δηλαδή, που μία βρέχει, μία κάνει κρύο, μία έχει ήλιο, μία είσαι στη θάλασσα για την πρώτη σου βουτιά και μία ανάβεις το τζάκι στο σπίτι. Πάντως δεν φταίει η Άνοιξη. Ούτε και η πολλή δουλειά στο γραφείο φταίει, πάντα πνιγόσουν στη δουλειά άλλωστε. Ούτε τα μνημόνια φταίνε. Για ποιο λόγο όμως ξυπνάς το πρωί και θέλεις απλά να κλείσεις το ξυπνητήρι φλερτάροντας με την ιδέα να δηλώσεις παραίτηση από τη δουλειά σου προκειμένου να κερδίσεις 2 ωρίτσες ακόμα ύπνου; Για ποιο λόγο κοντεύει να σε πάρει ο ύπνος στα ΜΜΜ; Για ποιο λόγο αναβάλλεις συνεχώς τον καφέ με τη φίλη σου και πάντα την τελευταία στιγμή, γιατί δεν βλέπεις την ώρα απλά να ξαπλώσεις στο κρεβάτι σου; Για ποιο λόγο είσαι μονίμως κουρασμένη ενώ το stock των φαρμακείων σε βιταμίνες και συμπληρώματα διατροφής έχει αναστενάξει;


Κι όμως, εάν δεν συντρέχει λόγος υπερκόπωσης ή κάποιος ιατρικός λόγος, η αιτία είσαι εσύ και κάποιες κακές συνήθειες που έχεις αποκτήσει. 

1. Το ακατάστατο γεμάτο πράγματα γραφείο. Σου προκαλεί αυτό που λένε οι φίλοι μας οι Άγγλοι "mental breakdown". Το λένε και οι ψυχολόγοι, όσο πιο πολλά πράγματα έχεις πάνω στο γραφείο σου τόσο ο εγκέφαλος δυσκολεύεται να συγκεντρωθεί. Αποσπάται η προσοχή του συνεχώς και δεν ξέρει πού να εστιάσει. Εσύ λοιπόν αυτό το αντιλαμβάνεσαι σαν κούραση, αφού του έχεις δώσει πολλά ερεθίσματα, αλλά δεν συγκεντρώνεται ώστε να διεκπεραιώσει ένα, τη δουλειά που έχεις να κάνεις. Οπότε στο τέλος της ημέρας, κι αφού έχεις ζοριστεί πολύ κι έχεις καταβάλει μεγάλη προσπάθεια για να ολοκληρώσεις τη δουλειά σου, νιώθεις απόλυτη εξάντληση πνευματική. 

2. Μένεις για πολλές ώρες νηστική. Μπορεί να σε έχει παρασύρει ο ρυθμός που κυλάει η μέρα, μπορεί να τρέχεις και να μην έχεις χρόνο ούτε να το σκεφτείς, μπορεί να κάνεις αυστηρή δίαιτα (αν και οι δίαιτες που απαιτούν αφαγία είναι αυστηρώς ακατάλληλες) για κάποιο λόγο αφήνεις να περάσουν πολλές ώρες χωρίς να έχεις φάει τίποτα. Πώς να λειτουργήσει το σώμα σου αν δεν του δώσεις "καύσιμα"; Φρόντισε να κάνεις τακτικά μικρά γεύματα που θα σου δώσουν όλες τις απαραίτητες βιταμίνες που χρειάζεσαι και μην ξεχάσεις να προσθέσεις και λιπαρές τροφές που είναι απαραίτητες για την απορρόφηση των βιταμινών. Πολύ συχνά η αφαγία προκαλεί κούραση, νεύρα, ακόμα και κατάθλιψη. 


3. Αποφεύγεις την πρωινή γυμναστική. Οκ, το δέχομαι ότι μπορεί ποτέ να μην γυμναζόσουν το πρωί, είτε γιατί δεν είχες χρόνο, είτε γιατί δεν συμβάδιζε με το lifestyle σου. Έχεις δοκιμάσει όμως να το κάνεις; Θα δεις ότι όχι μόνο δεν θα σε κουράσει, αλλά θα σου δώσει απίστευτη ενέργεια να ξεκινήσεις τη μέρα σου. Δεν συζητάμε να πας στο γυμναστήριο, άλλωστε το ωράριο εργασίας σου ίσως δε σου το επιτρέπει. Μπορείς όμως να αφιερώσεις 20 λεπτά το πρωί για να κάνεις κάποιες ασκήσεις στο σπίτι σου μεσαίας έντασης, και μην ξεχάσεις και το stretching. 

4. Σου λείπει σίδηρος. Θυμάμαι όταν ήμουν μικρότερη, εάν ένιωθα κουρασμένη για σχετικά μεγάλο διάστημα ο γιατρός αμέσως μου έγραφε εξετάσεις για σίδηρο. Η έλλειψη σιδήρου προκαλεί αδυναμία συγκέντρωσης και σου δίνει το αίσθημα κούρασης και αδυναμίας. Φρόντισε ώστε η διατροφή σου να είναι πλούσια σε σίδηρο, προτίμησε τροφές όπως αβγά, σκούρα πράσινα λαχανικά, φακές, μοσχαρίσιο κρέας και συνδύασέ τες με πηγές βιταμίνης C για καλύτερη απορρόφηση. Και εάν χρειαστεί και κριθεί απαραίτητο πάρε και συμπληρώματα σιδήρου.

5. Δεν έχεις καλή ποιότητα ύπνου, κοιμάσαι πολύ ή λίγο. Ο ύπνος είναι φάρμακο. Ξεκουράζεται το σώμα και το πνεύμα και ξυπνάς αναζωογονημένη. Ο σωστός ύπνος. Σε σωστές συνθήκες, σε δωμάτιο που έχει αεριστεί καλά, με ησυχία και χωρίς φώτα, χωρίς να διαταράσσεται από θορύβους, έχοντας φάει κάτι ελαφρύ το προηγούμενο βράδυ, μακριά από ηλεκτρικές συσκευές και το βασικότερο: σε συγκεκριμένες ώρες και για συγκεκριμένες ώρες. Ο ύπνος δεν πηγαίνει αναλογικά με το πόσο κουρασμένη είσαι. Είναι λογικό κάποια μέρα μέσα στην εβδομάδα να κοιμηθείς λίγο παραπάνω, συνήθως το Σαββατοκύριακο ή τις μέρες που δεν δουλεύεις. Για τις υπόλοιπες φρόντισε να ακολουθείς μία ρουτίνα, όσο αυτό είναι εφικτό. Να κοιμάσαι και να ξυπνάς συγκεκριμένη ώρα και καλό θα ήταν να μην υπερβαίνεις τις 8-9 ώρες. Όσο περισσότερες ώρες κοιμάσαι σε καθημερινή βάση τόσο το σώμα αργεί να συνέλθει. 

Εσύ έχεις διαπιστώσει άλλες αιτίες που σε "εξουθενώνουν"; 

Βίλλυ από Make up your dayz 
villy
villy

Είμαστε μια ομάδα bloggers που βοηθάει άλλες bloggers να αλλάξουν το blog και τη ζωή τους προς το καλύτερο. Μάθε περισσότερα για τις συντάκτριές μας ΕΔΩ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Η γνώμη σου είναι σημαντική για μας και προσπαθούμε να απαντάμε σε όλα τα σχόλια το συντομότερο.