Τρίτη, Μαρτίου 26, 2019

Ποιες είναι οι 7 υγιεινές συνήθειες που πρέπει να υιοθετήσεις στη δεκαετία των 30

"Η ηλικία είναι απλά ένας αριθμός". Σύμφωνοι. "Είσαι όσο νιώθεις". Παραπάνω κι από σύμφωνοι. "Σημασία δεν έχει η ηλικία αλλά η καλή φυσική κατάσταση". Κι εδώ πολύ σύμφωνοι. Γιατί όλες τρελαίνονται μόλις πατήσουν τα 30; Αλήθεια τώρα, νομίζετε ότι θα έχει καμία φοβερή διαφορά; Μήπως είναι αυτό το "-άντα" που σε κάνει να λακίζεις; Δεν ξέρω τι ακριβώς φταίει και βλέπω σε όλες τις γυναίκες "30 παρά κάτι" ένα άγχος, μία μόνιμη συζήτηση γύρω από αυτό το θέμα. Κορίτσια σε περίπτωση που δεν το έχετε παρατηρήσει, οι γυναίκες "30 και κάτι" δεν το συζητάνε καν. Γιατί δεν έχουν τίποτα απολύτως να συζητήσουν. Ούτε κι εγώ έχω να σου πω τίποτα για την ηλικία των 30. Μπορώ μόνο να σου πω 8 υγιεινές συνήθειες που πρέπει να υιοθετήσεις σε αυτή τη δεκαετία της ζωής σου. Και γιατί σε αυτή τη δεκαετία; Γιατί επιτέλους είσαι πιο συνειδητοποιημένη, ξέρεις τι σου γίνεται, δεν κάνεις εκπτώσεις (γενικά και ειδικά) και μπορείς να δεις με την πρέπουσα σοβαρότητα κάποια θέματα. Αλλά κυρίως επειδή αγαπάς τον εαυτό σου και θέλεις να τον φροντίσεις. Να μια σπουδαία αλλαγή που γίνεται στα 30! Και είναι ίσως η πιο σημαντική! Γιατί κατά τ΄άλλα μην περιμένεις να τα έχεις όλα τακτοποιημένα. Ούτε καν.




1. Μάθε να ετοιμάζεις τα γεύματά σου. Αγαπημένο, λατρεμένο ταπεράκι που πλέον απενοχοποιείται! Το έκανε η μαμά σου για σένα, τώρα το κάνεις εσύ για σένα. Και πριν βιαστείς να σκεφτείς "Θεέ μου, γίνομαι η μαμά μου σιγά σιγά", θα σου πω ότι οι μαμάδες ξέρουν. Ετοιμάζοντας το γεύμα σου στο σπίτι ξέρεις ακριβώς τι καταναλώνεις. Ελέγχεις 100% τις πρώτες ύλες, το ψήσιμο ή τον τρόπο μαγειρέματος, την ποσότητα, τα πάντα. Είσαι σίγουρη για όλα. Έτσι κάνεις πιο υγιεινές επιλογές, αποφεύγεις εντελώς όλα τα επεξεργασμένα ή αμφιβόλου ποιότητας και προέλευσης προϊόντα και κάνεις και οικονομία. Και κάτι επιπλέον: άλλη χάρη το σπιτικό φαγητάκι. Σου δίνει μια αίσθηση ζεστασιάς, όπως και να το κάνουμε!

2. Σταμάτα τις αυξομειώσεις βάρους. Φυσικά δεν μιλάμε για την περίπτωση που συντρέχει κάποιος ιατρικός λόγος, όπως ορμονικά θέματα. Είσαι αρκετά ώριμη πλέον να μπορείς να καταλάβεις ότι οι δίαιτες αστραπή μόνο κακό μπορούν να κάνουν. Κανένα από τα νέα διατροφικά trends δεν μπορεί να σου δώσει το αποτέλεσμα που θα σου εξασφαλίσει ένας υγιεινός τρόπος ζωής. Ξεκίνα να τρέφεσαι υγιεινά και φυσιολογικά και προσπάθησε να διατηρήσεις το βάρος σου σταθερό, χωρίς αυξομειώσεις.


3. Να κάνεις μικρά συχνά γεύματα. Δουλεύεις ή έχεις αναλάβει άλλες υποχρεώσεις, επομένως έχεις κι ένα πιο σταθερό πρόγραμμα. Κι αν δεν είναι σταθερό, τότε σίγουρα είναι "πνιγμένο". Μην αφήνεις να περάσει η μισή μέρα χωρίς να έχεις φάει. Μην  αφήνεις να περάσουν πέντε ώρες χωρίς να έχεις "τσιμπήσει" έστω ένα σνακ, ένα φρούτο, μία μπάρα δημητριακών, ένα γιαούρτι, κάτι τέλος πάντων. Το στομάχι δεν πρέπει να μένει άδειο για πολλές ώρες σε καμία ηλικία. Απλά στην ηλικία που βρίσκεσαι τώρα μπορείς να το καταλάβεις.

4. Βάλε σε προτεραιότητα τη φροντίδα του εαυτού σου. Δεν είναι εγωιστικό, είναι απαραίτητο. Πώς θα καταφέρεις να στηρίξεις και άλλους εάν δεν έχεις στηρίξει πρώτα τον εαυτό σου; Η αλήθεια είναι ότι αυτή η δεκαετία της ζωής σου είναι τόσο γεμάτη που μπορεί τη φροντίδα του εαυτού σου να την έχεις βάλει σε δεύτερη (αν όχι σε τελευταία) μοίρα. Αυτό πρέπει να αλλάξει. Κάνε μέσα στην ημέρα πράγματα που σε ευχαριστούν, σε χαλαρώνουν, σε αναζωογονούν, σε κάνουν να παίρνεις τα πάνω σου. Χωρίς ενοχές. Να το βάλεις στο πρόγραμμα, είναι κι αυτό ένα από τα σημαντικά tasks της ημέρας. Θα δεις πόσο πιο εύκολα θα κυλάει η καθημερινότητά σου μετά και πόσο πιο πολλή ενέργεια θα έχεις!



5. Ανέπτυξε μία υγιή σχέση με το σώμα σου. Εάν όχι τώρα, πότε; Είσαι αρκετά ώριμη ώστε να καταλάβεις ότι εάν το σώμα σου το τιμωρείς θα σε τιμωρήσει κι αυτό. Εάν του φέρεσαι άσχημα θα αντιδράσει. Εάν το αγαπάς και το φροντίζεις θα στο ανταποδώσει. Αποδέξου το, είναι μοναδικό και είναι δικό σου, και αγάπησέ το. Και κακόμαθέ το! Το έχει ανάγκη πού και πού!

6. Φτιάξε μία πρωινή ρουτίνα. Η ρουτίνα είναι ίσως η πιο παρεξηγημένη λέξη. Την ακούς και αυτόματα έρχονται στο μυαλό σου οι λέξεις "βαριέμαι", "πάλι τα ίδια", "καμία αλλαγή". Όμως δεν είναι μόνο αυτό. Η "ρουτίνα" μπορεί να σε σώσει, ειδικά το πρωί. Δεν ξέρω ποιοι μηχανισμοί ενεργοποιούνται και τι έχει να πει η ψυχολογία για αυτό, όταν όμως ξυπνάς το πρωί και κάνεις κάποια συγκεκριμένα πράγματα σε βοηθάει να βάλεις τις σκέψεις σου σε τάξη. Ίσως επειδή δεν χρειάζεται να σκεφτείς τι πρέπει να κάνεις (η ρουτίνα είναι συγκεκριμένη οπότε οι κινήσεις γίνονται μηχανικά κατά κάποιον τρόπο). Ίσως επειδή νιώθεις ότι έχεις μια σταθερά. Ειλικρινά δεν ξέρω. Ξέρω όμως ότι σε βοηθάει να ξεκινήσεις την ημέρα σου ήρεμα και δυναμικά ταυτόχρονα. Πρόσθεσε και στη ρουτίνα σου μερικές όμορφες σκέψεις και δεν θα χάσεις!

7. Βάλε την άσκηση στο καθημερινό σου πρόγραμμα. Ακόμα κι αν δεν έχεις γυμναστεί ποτέ έως τώρα, είναι πολύ καλή ηλικία για να ξεκινήσεις. Υπάρχουν τόσα διαφορετικά είδη γυμναστικής που σίγουρα θα βρεις κάτι να σου ταιριάζει! Και εάν μέχρι τώρα δεν είχες πειστεί για τα οφέλη της άσκησης να σου πω ότι υπάρχουν είδη γυμναστικής που προλαμβάνουν την οστεοπόρωση. Φυσικά και δεν θα εμφανιστεί στην ηλικία των 30, ούτε των 40. Είναι όμως μία καλή ηλικία για να ξεκινήσεις να χτίζεις υγιεινές συνήθειες που θα σε "σώσουν" αργότερα.

Εσύ ποιες υγιεινές συνήθειες έχεις εντάξει στην καθημερινότητά σου, μετά τα πρώτα "-άντα";

Βίλλυ από Make up your dayz
villy
villy

Είμαστε μια ομάδα bloggers που βοηθάει άλλες bloggers να αλλάξουν το blog και τη ζωή τους προς το καλύτερο. Μάθε περισσότερα για τις συντάκτριές μας ΕΔΩ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Η γνώμη σου είναι σημαντική για μας και προσπαθούμε να απαντάμε σε όλα τα σχόλια το συντομότερο.