Πως να ξεκινήσεις ένα blog το 2022

Διάβασε επίσης

Ποιος είπε ότι το Blogging πέθανε; Το Blogging είναι εδώ, παραμένει δυνατό και ανεξάρτητα την πλατφόρμα που μπορεί να διαλέξεις για να εκφραστείς, θα συνεχίσει να αποτελεί ένα από τα πιο αγαπημένα "καταφύγια" για πολλούς από εμάς. 

Και επειδή μπορεί να ακούγομαι ρομαντική και δεν το θέλω, αποφάσισα να ανανεώσω λίγο ένα παλαιότερο άρθρο μου, με το πως να ξεκινήσεις ένα blog και να το φέρω στο σήμερα, στο 2022, προσθέτοντας και αφαιρώντας ότι χρειάζεται για να μάθεις τι θα πρέπει να προσέξεις αν θέλεις να ξεκινήσεις ένα blog μέσα στο 2022.

how to start a blog in 2021


Niche

Θα πρέπει να εστιάσεις σε μια αγορά. Στο marketing αναφερόμαστε στο niche με την ένοια της νησίδας, όταν δηλαδή μια εταιρεία έχει τμηματοποιήσει την αγορά που στοχεύει, την έχει χωρίσει δηλαδή σε τμήματα και ως επόμενο βήμα, διαλέγει να εστιάσει σε ένα πολύ μικρό τμήμα αυτής, που μοιάζει σαν νησίδα. Αυτό που έχει γίνει κατανοητό, τα τελευταία χρόνια, είναι ότι όσα blogs έχουν εστιάσει σε ένα συγκεκριμένο κομμάτι του κοινού, είναι αυτά που τελικά έχουν πετύχει και μπορεί να έχουν αποδειχτεί και τα μακροβιότερα. Δεν σημαίνει ότι αν έχεις επιλέξει να γράφεις για την μαγειρική θα πρέπει να περιοριστεί, απόλυτα και πιστά μόνο σε αυτή. Αλλά σίγουρα, αν επιλέξεις την μαγειρική για niche σου και φροντίσεις και το περιεχόμενο σου (θα σου πω για αυτό παρακάτω), τότε οι πιθανότητες επιτυχίας σου αυξάνονται σημαντικά. Και αν ανησυχείς πως θα βρεις το δικό σου niche τότε ίσως πρέπει να ρίξεις μια ματιά στο άρθρο της Δέσποινας για το πως να βρεις τη θεματολογία του blog σου σε 3 απλά βήματα.

Branding

Συγχώρεσε με αν σε βομβαρδίζω με όρους marketing, αλλά ναι πρέπει να ασχοληθείς πρώτα με το branding σου. Ή τέλος πάντων, να είναι από τα πρώτα πράγματα που θα κάνεις. Ξεκινώντας από το όνομα του blog σου, είτε είναι βασισμένο στο δικό σου όνομα, είτε είναι εμπνευσμένο από μια αγαπημένη (και συναφή με τη θεματολογία του Blog) δραστηριότητα, θα πρέπει να προσέξεις πάρα πολύ πως θα το χειριστείς. Όνομα, χρώματα, λογότυπο, στυλ, ακόμα και υπογραφή στο email σου, media kit, φωτογραφίες κτλ όλα θα πρέπει να είναι αρμονικά δεμένα με ένα ενιαίο στυλ.

Τι πρέπει να διαβάσεις;

 Πλατφόρμα

Εν έτη 2021 η ερώτηση δεν αφορά απλά το wordpress εναντίον blogger και το δίλημμα έχει μετατεθεί στο αν θέλεις να είσαι blogger (όπου κι αν φιλοξενείται το blog σου), video blogger ή αλλιώς vlogger ή microblogger (instagram, tiktok, twitter κτλ). Που θέλεις να γράφεις λοιπόν; Τι θέλεις να δημιουργείς; Σε αυτά τα ερωτήματα πρέπει να απαντήσεις πρώτα. Πρόσεξε, το ένα δεν αναιρεί το άλλο, απλά κάποιο έχει πάντα τον πρωταγωνιστικό ρόλο, είναι η ναυαρχίδα σου, το καλύτερο τόξο στην φαρέτρα σου αν θέλεις. Και όλα τα άλλα έρχονται να το υποστηρίξουν. Όσα και όποια θέλεις εσύ.

Τι πρέπει να διαβάσεις;

Domain name

Άντε και έφτιαξες blog, διάλεξες την πλατφόρμα που σε διευκολύνει και είσαι έτοιμη να τρέξεις ελεύθερη στα λιβάδια του blogging με ξέμπλεκες πλεξούδες... hold your horses αγαπημένη μου. Αν έχεις επιλέξει το παλιό, καλό, ορθόδοξο blog φρόντισε να αγοράσεις το domain σου. βασικά και να μην έχεις επιλέξει το blog, αγοράσε το domain σου. Γιατί θέλεις να το προλάβεις πριν το αγοράσει άλλος και έτσι όταν αποφασίσεις σε ένα χρόνο να κάνεις ιστοσελίδα, να μην μαλλιοτραβιέσαι γιατί ένας Κινέζος αγόρασε το όνομα και αντί για 25€ περίπου την διετία, σου ζητά 1500€ για να στο (δώσει #σιγάμηναγορασωμπαρμπα).

Τι να διαβάσεις;

Content strategy

Αν υπάρχει κάτι που θα πρέπει να αφιερώσεις πολύ χρόνο και μεθοδικότητα επάνω του, αυτό είναι η στρατηγική του περιεχομένου σου. Τι θα ανεβάσεις; Πότε θα το ανεβάσεις; που θα το ανεβάσεις; και πως θα το κάνεις γνωστό στο κοινό σου; Δώσε ιδιαίτερη βάση στην στρατηγική που θα ακολουθήσεις, μπορείς να χρησιμοποιήσεις ένα απλό ημερολόγιο ή να επωφεληθείς από τα πολλά εργαλεία που μπορείς να βρεις διαθέσιμα στο ίντερνετ. Όμως, η αλήθεια είναι ότι πρέπει να ασχοληθείς σοβαρά με αυτό. Και να έχεις μεθοδικότητα. Δεν μπορείς να ανεβάσεις κάτι τώρα και η επόμενη ανάρτηση σου να είναι μετά από 3 μήνες. Και θα πρέπει να ξέρεις που και πως θα το προωθήσεις, από την ώρα της δημοσίευσης μέχρι και χρόνια μετά.

Τι να διαβάσεις;

SEO

Αν κάτι έχουμε μάθει όλα αυτά τα χρόνια στο κουρμπέτι είναι η σημασία του SEO, γνωστό στην πιάτσα ως Search Engine Optimization ή ελληνιστί Βελτιστοποίηση στις μηχανές αναζήτησης. Μπορεί να έχεις το πιο όμορφο blog, την πιο τέλεια στρατηγική, περιεχόμενο και φυσικά Branding Που θα έκανε να ντραπούν οι μαρκετίστες του Dior αλλά κακά τα ψέματα χωρίς SEΟ δεν θα σε μάθεις κανείς μανίτσα μου.

Τι θα χρειαστεί να ξέρεις;

Εισόδημα

Και ερχόμαστε στο προκείμενο, στο δια ταύτα... Πως βγάζεις χρήματα από το Blogging; Έχω μιλήσει πάρα πολλές φορές για το θέμα, έχω κάνει video, έχω κάνει άρθρο και νομίζω ότι έχω καλύψει το θέμα του πως. Τώρα ερχόμαστε στα συμπληρωματικά. Αργά ή γρήγορα, είτε γιατί το επιδιώκεις είτε γιατί κάποιος σε ξεχώρισε και θέλει να συνεργαστείτε, θα πρέπει να δεις πως θα βγάζεις χρήματα από αυτό που κάνεις. Και ναι, είμαι από τους ρομαντικούς που πολλές φορές, έχω γράψει κάτι για προϊόντα που πιστεύω τόσο πολύ που δεν με νοιάζου τα χρήματα. Ούτε πιστεύω ότι τα χρήματα πρέπει να μας καθοδηγούν στις αποφάσεις που σχετίζονται με το δικό μας δημιούργημα. Και ναι θα υπάρξουν πολλές φορές που θα δημιουργήσεις περιεχόμενο με προϊόντα που δεν έχεις πληρωθεί να διαφημίσεις και πολύ καλά θα κάνεις, γιατί αυτό είναι το θέμα μας. Να δείξεις το ταλέντο σου. Αλίμονο, αν πίσω από κάθε blog πχ μαγειρικής κάποιος το ξεκινούσε με σκοπό να διαφημίζει βούτυρα. Αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι δεν μπορεί να πει ποιο βούτυρο θα βάλει στην συνταγή του για τα πιο τέλεια κουλουράκια βουτύρου (πεινάσετε;) Αλλά δεν πρέπει από την άλλη να κλωτσάμε την τύχη μας και να διώχνουμε ευκαιρίες. Αν νομίζεις ότι μπορείς να θριαμβεύσεις στην αρένα του blogging τότε ίσως πρέπει να δεις πιο στρατηγικά τον τρόπο που μπορείς να έχεις ένα (μικρό ή μεγάλο) εισόδημα από αυτό.

Τι πρέπει να διαβάσεις;

Social Media Marketing

Όλα όσα προανέφερα είναι σημαντικά, αλλά δεν γίνεται τίποτα αν δεν προωθήσεις το blog σου και δεν μπεις στην λογική του social media marketing. Θα πρέπει να το αντιμετωπίσεις σαν μια ολοκληρωμένη ενότητα της ζωής σου και να το υποστηρίξεις μέσα από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης σου. Ενίοτε, να το διαφημίσεις κιόλας .... ναι να κάνεις διαφήμιση, να βάλεις χορηγούμενες αναρτήσεις στο Instagram, στο Facebook ή ακόμα και στο google. Τα πάντα εξαρτώνται φυσικά από το είδος του blog σου και τις διαφορετικές προσεγγίσεις που θα επιλέξεις. Αλλά, ο όρος social media marketing θα σε ακολουθεί από εδώ και πέρα, αν θέλεις να το δεις πιο σοβαρά το άθλημα.

Τι πρέπει να διαβάσεις;

Να θυμάσαι: στο #edityourlifemag θα μαθαίνεις κάτι καινούριο για να κάνεις το μπλογκ σου καλύτερο και τη ζωή σου ως blogger πιο εύκολη. Είμαι η Κατερίνα και ελπίζω να σε βοήθησε το άρθρο μου. Μπορείς να μάθεις περισσότερα για μένα εδώ.


Η ΓΝΩΜΗ ΣΟΥ ΜΑΣ ΕΝΔΙΑΦΕΡΕΙ

Take a moment to leave a comment!

-->